Ostatné 4 sezóny platilo, že preteky na letisku v Piešťanoch sú najdlhšie a najrýchlejšie v portfóliu tratí AutoSlalom. V kombinácii s Veľkonočným pondelkom vznikla z tretieho podujatia sezóny pre slalomára naozaj neodolateľná kombinácia. Toto miesto drží rekord v počte 128 štartujúcich. Štartovné pole tu býva tradične slušné. Tentokrát prišlo s časom a kužeľmi zápasiť 119 jazdcov. Hlavným partnerom týchto pretekov sa stal online autobazár špecializovaný na športové autá a náhradné diely s adekvátnym názvom SportoveAuta.sk

Na pretekoch v rámci série MSR sa ráno rozbieha technickým preberaním

Na pretekoch v rámci série MSR sa ráno rozbieha technickým preberaním


AutoSlalom má na počasie šťastie



Je to až prekvapivé a obdivuhodné, ale seriál AutoSlalom sa už niekoľko sezón teší priazni vľúdnejšieho počasia než býva predpovedané. To neznamená, že na týchto pretekoch je vždy krásne, alebo neprší. No vo väčšine prípadov sa akosi zázračne darí mať lepšie počasie. Stalo sa tak aj minulý mesiac na SlovakiaRingu, aj teraz v Piešťanoch. Za najpodstatnejšie treba považovať sucho, na letisku organizátorov ani jazdcov dokonca veľmi netrápil ani tradične prítomný vietor.

Traťoví komisári dostávajú pred každými pretekmi poučenie a podrobné inštrukcie

Traťoví komisári dostávajú pred každými pretekmi poučenie a podrobné inštrukcie

Dobré podmienky pre jazdcov a pretekanie

Tieto preteky zároveň pokračovali ako druhé podujatie v rámci Majstrovstiev SR v automobilovom slalome. V kombinácii s veľkým štartovným poľom a skvelými podmienkami na pretekanie (teplota asfaltu cez 15oC, teplota vzduchu okolo 10oC) bolo zrejmé, že tu svoje auto nik nebude šetriť. Organizátorom sa po prvýkrát podarilo vybaviť demontáž navádzacích letiskových lámp, ktoré na každých 50 m lemujú prakticky celý trať. Tie sa totiž oprávnene stali strašiakom jazdcov nie len pre možné poškodenie auta mimo trate, ale aj pre ich cenu, ktorá dosahuje takmer 300 € za kus. Jazdci tak nemali na trati ani pri nej, okrem kužeľov, žiadne prekážky a dostali skvelú možnosť ísť naozaj na hranu.



Bezpečné prostredie mimo trate si v snahe prekonať sám seba, alebo svoje auto,  počas dňa vyskúšalo niekoľko jazdcov. Hlásenie vo vysielačke: „Auto mimo trate“ však v tomto prípade nemusel nik prežívať stresujúco, ani sa obávať aké ďalšie správy budú nasledovať. Vo všetkých prípadoch sa jazdec sám vrátil na trať a pokračoval do cieľa.

Letisko v Piešťanoch ponúka pre slalomárov skvelú arénu a zábavu. Preto patrí k najobľúbenejším tratiam a najobsadzovanejším pretekom.

Letisko v Piešťanoch ponúka pre slalomárov skvelú arénu a zábavu. Preto patrí k najobľúbenejším tratiam a najobsadzovanejším pretekom.

Padol rekord trate


Optimálne podmienky na pretekanie nepotvrdzuje len správa o novom rekorde trate. Ale hlavne fakt, že mnoho jazdcov bolo schopných jazdiť lepšie časy než minulý rok uprostred jesene. Doterajší rekord trate 1:13,316 min. držal Tomáš Polerecký na Mistubishi Lancer EVO VIII z júla 2011. Na ostatných pretekoch ho o necelé 2 desatiny sekundy prekonal najúspešnejší slalomár Tonda Červenka. Zaujímavé je, že sa mu to podarilo na podstatne menej výkonnom Peugeote 205 Gti, samozrejme, špeciálne pripravenom práve na túto disciplínu. Nový rekord trate je teda 1:13,131 min. Tondovi sa v poslednej jazde dokonca podarilo urobiť čas 1:12,785 min. Žiaľ, tento čas za rekord považovať nemožno, pretože tam boli 2 trestné sekundy za kužeľ. Preteky však celkom jasne vyhral nie len v triede, ale aj v absolútnom hodnotení. A ako jazdili tí najlepší v jednotlivých triedach?