V daždi to bolo pre niekoho zábavné, pre niekoho ťažké
Slalomová trať v Nitre sa radí s dĺžkou vyše 3 km medzi tie najdlhšie a zároveň najnebezpečnejšie. Má ale svoje čaro, pumpuje adrenalín keď doslova letíte okolo balvanov, či stromov, tomu sa vyrovná máločo. Už za sucha býva Agrokomplex taká malá rally, ak sa k tomu pridá ešte dážď, je o zábavu postarané. A na autoSlalomShow veru aj zapršalo.
Attila Sido vyhral triedu A3
Pršať začalo už koncom tréningu a slalomárov čakala aj zmoknutá prvá ostrá jazda. Nikto nevedel či sa rozprší ešte viac, alebo pôjde len o letnú prehánku a tak pretekári do toho dali maximum. Niekedy to však prehnali a neskončilo to dobre. Vtedy na trať musela odťahovka. Počasie sa však umúdrilo a druhá i tretia ostrá jazda sa už išli na suchu. To znamená, že všetci si tým pádom môžu škrtnúť prvú mokrú jazdu a preteky začínajú odznova.
V Nitre nechýbal ani Miroslav Tichý na Caterhame CSR260
Pretekári si už nemohli dovoliť chyby a zároveň chceli jazdiť rýchlo. To však nie vždy ide dohromady a tak sa znova krčili pechy a na trať chodila odťahovka. Celková bilancia: 5-krát odťahovka na trati a plus niekoľko ďalších áut s technickými problémami. Našťastie si to odniesli len plechy. Áno, Nitra je špecifická, ale nepamätám sa, že by bolo niekedy na slalome toľko viac či menej rozbitých áut.
Matej Farkaš predviedol krásne prejazdy
Vysporiadať sa s nástrahami Agrokomplexu teda nebolo jednoduché, žiadalo si to pevné nervy , držať emócie uzde a poriadne krútiť volantom. V Nitre bol najrýchlejší Pavol Buček na Tiger Racing SuperSix, tesne za ním vybojoval druhé miesto Miroslav Tichý na Caterhame CSR260 a výborné 3. miesto získal Stanislav Buzalka na Mitsubishi Lancer EVO.
Výsledky
Absolútne poradie
- Miesto Pavol Buček – Tiger Racing SuperSix (E2) – 4:16,55
- Miesto Miroslav Tichý – Caterham CSR260 (E3) – 4:17,90
- Miesto Stanislav Buzalka – Mitsubishi Lancer EVO (E3) – 4:21,06
A1 – Séria + Tuning do 1400 ccm
- Miesto Matej Dvorský – Škoda 105 – 4:44,76
- Miesto Marián Rybár – Nissan Micra – 4:50,45
- Miesto Michal Klenko – Honda Civic – 4:51,76
A2 – Séria + Tuning do 1600 ccm
- Miesto Michal Novák – Citroën Saxo VTS – 4:33,50
- Miesto Juraj Kóssi – Honda Civic VTI – 4:35,38
- Miesto Zdeněk Gergeľ st. – Citroën Saxo VTS – 4:47,59
A3 – Séria + Tuning do 2000 ccm
- Miesto Attila Sido – Honda Civic – 4:34,05
- Miesto Edo Bednárik – Honda Integra – 4:38,52
- Miesto Nikolas Herblay – Seat Ibiza – 4:40,18
A4 – Séria + Tuning nad 2000 ccm
- Miesto Radovan Karkus – Subaru Impreza – 4:35,25
- Miesto Matej Farkaš – Audi 90 Quattro – 4:36,31
- Miesto Peter Ponec – Mitsubishi Lancer EVO VIII – 4:38,73
E1 – Špeciál do 1600 ccm
- Miesto Peter Suríni – Peugeot 106 – 4:54,55
- Miesto Matúš Urík – Peugeot 106 – 4:56,05
- Miesto Drahomír Osvald – Mazda MX-5 Cup – 5:00,18
E2 – Špeciál do 2000 ccm
- Miesto Pavol Buček – Tiger Racing SuperSix – 4:16,55
- Miesto Juraj Debnár – Renault Clio 2 – 4:47,78
- Miesto Jaroslav Pienčík – Honda Civic – 4:49,50
E3 – Špeciál nad 2000 ccm
- Miesto Miroslav Tichý – Caterham CSR260 – 4:17,90
- Miesto Stanislav Buzalka – Mitsubishi Lancer EVO – 4:21,06
- Miesto Peter Sliacky – BMW 323ti – 4:31,16
Open
- Miesto Robert Pastor – Fiat 126 – 4:28,14
- Miesto Július Radič – Mazda 323 – 5:15,54
- Miesto Zlatica Radičová – Mazda 323 – 5:33,71
Ženy
- Miesto Katarína Klenková – Honda Civic – 4:53,64
- Miesto Júlie Ružičková – Mini Cooper S – 4:55,80
- Miesto Zlatica Radičová – Mazda 323 – 5:33,71
Juniori
- Miesto Dušan Zaveternik – Audi A4 – 5:58,03
- Miesto Viktor Plózer – BMW E30 – 6:07,95
foto: Andrej Vitek