Motor P63/1 má účinnosť viac ako 40 %

Motor s označením P63/1 odvodili od sériového twin-turbo S63T4 V8, ktorý montujú napríklad do BMW M5. Odlievané časti ako blok a hlavy, nechali nezmenené, tak ako to vyžadujú pravidlá. Ale zmenili všetko ostatné, presnejšie 985 unikátnych dielov. Objem motora zmenšili zo sériových 4,4 l na 4,0 l. V závislosti od špecifikácie a seriálu, kde bude auto štartovať, môže motor ponúknuť 500 – 600 k.

BMW M8 GTE má najefektívnejší pretekársky motor v histórii BMW

Technické údaje motora P63/1

Plochý kľukový hriadeľ či pravidelné zapaľovanie pridali okrem iného aj parádnu zvukovú kulisu. Rozmery spaľovacieho priestoru zmenili použitím iných piestov a ojníc tak, aby viac vyhovovali motoršportu. Vo výsledku tak dosiahli účinnosť viac ako 40 %, čím sa motor P63/1 stal najúčinnejším v histórii BMW Motorsport.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

BMW vyzdvihuje aj ovládateľnosť, vďaka novému prístupu má teraz motor okamžitú reakciu na stlačenie plynu a lineárny priebeh výkonu. BMW M8 GTE bude štartovať vo FIA World Endurance Championship a IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

zdroj, foto, video: carscoops.com