Najslávnejšie vytrvalostné preteky 24h Le Mans napíšu 17. a 18. júna 2017 ďalšie pokračovanie. Snom každého tímu, ktorý čo i len trochu pričuchol k vytrvalostnému pretekaniu, je postaviť sa na štart týchto legendárnych pretekov. Štartové pole najslávnejšej 24-hodinovky oznámili vo štvrtok podvečer na on-line tlačovej konferencii. V Le Mans uvidíme spolu 60 áut, z toho 16 v triede LM GTE Am, 13 v LM GTE Pro, 25 v LM P2 a 6 v LM P1. Pre nás je však najzaujímavejšia štartová listina LM P2, kde bude na najslávnejšej 24-hodinovke po prvýkrát v histórii jazdiť aj slovenský tím. ARC Bratislava na čele s Mirom Konôpkom sa postaví na štart s LM P2 špeciálom Oreca 07 – Gibson a číslom 49. Držíme im palce.
Radšej curling ako moto"šport" .. by ma zaujímalo, koľko zbytočných hektolitrov benzínu stojí táto 24-hodinová zábavka bohatých... to, že si niekto chce vyskúšať pár kôl na ringu, ešte sa dá pochopiť, no ale točiť sa dookola ako malta v miešačke? To je už moc..
@Smogová situácia40l x 24 x 60 = 57 600 litrov benzínu ... čiže cez 57 metrov kubických benzínu! ... pri spotrebe 40 litrov na hodinu pre jedno auto... ..no možno je priemerná spotreba na jedno auto iná ...prosím, opravte, ak sa mýlim...
@Smogová situáciateraz sa pozri na nejaku nakladnu lod ktora najskor vezie z ciny haraburdy po par eur, ta ma 2 motory, kazdy spali za hodinu 6 kubikov bordelu (nie nafty alebo benzinu, ale necisteneho ropneho bordelu plneho siry), ten tvojich 57 kubikov spali za nejake 4,5 hodiny a prejde pri tom tak 200km.. Teraz si to prenasob poctom takychto lodi na svete a nejaka 24 hodinovka ti pride ako prdnutie zubrienky v oceane..
@harweyko200 km za 4.5???? to ale musi byt super rychlo lod. Normalne nakladne lode plavaju tak max do 22km/h
Chdim do Europy najmodernejsou flotou v europe - Armas a ten na plny koto da tak 45 ale to uz fakt musi ist dolu kopcom hahah
Su sice aj specilne hlinikove ferry - katamarany, tie zvladnu 70 - 80 km%h ale rozhodne nezeru ten isty mazut co nakladne lode,a hlavne sa nepustaju moc na otvorene more ani na velke vzdialenosti. Vlny im nerobia moc dobre
Ale s tym bordelom co spaluju lode vo vseobecnosti, mas pravdu, ked dobre zatihne vietor smrdi cela lod akoby niekto po nej porolieval naftu s benzinom, a nech ta ani nenapadne vyjst na palubu v svetlom obleceni. Take kusiska sadzi co tam poletuju nedas dole ani v naj cistiarni
To je fantastická správa. Miro vždy spomínal pri rozhovoroch ako je nemožné sa dostať do Le Mans. A predsa sa to podarilo. Gratulujem.
Je nutne sa na to pozriet v trosku sirsom kontexte. Jedna sa o najznamejsie vytvrvalostne preteky, kde automobilky demonstruju technicku vyspelost a zaroven skusaju nove technologie, ktore sa casto dostanu do beznych aut. Osobne budem mat radej v aute techniku, ktora bola otestovana pod zatazou 24hod, ako nieco otestovane z labaku. Spotreba je zanedbatelna v globalnom meradle, nehovoriac o tom, ze elektroficurky sa dostavaju aj do tychto pretekov.
Neviem, neviem ale toto nema nič s motorŠPORTOM ako nehnevajte sa na mna ale ujo ktorý má 56 rokov nemôže podávať adekvátny športový výkon, ale to že si plní nás všetkých detské a aj súčasné sny je pekné a že nás bude zastupovať vďaka dostupným financiam všetká česť, držime palce, zajazdi si, uži si víkend :-)
Tak mu blahoželám, tiež by som to skúsil... Inak pre info M. Konôpka tam už v roku 2006 závodil v triede GT2 na 911ke. Tuším nedokončil závod...
A áno vývoj závodných vozidiel a najmä motorov je podstatný pre techniku našich bežných áut. Dá sa povedať, že väčšina dnes už bežne používaných technológií a materiálov v súčasných motoroch má svoj pôvod a bola otestovaná najprv v súťažných vozidlách.
Spotreba špeciálu LM P1 (benzín) je približne porovnateľná s F1, asi do 40 l/100km, diesly tak okolo 30 l/100km... Ale za tú radosť pri stlačení plynu to stojí, radšej budem každý deň jazdiť 50tku s tempomatom a kľudne aj elektromobilom... Na druhú stranu aj motoršport nám dosť "zabíja" ekológia, veď zo srandy tam tie rekuperačné jednotky nie sú...