Osadenstvo trate v každej hale je na domácej trati nadpriemerne zdatné. Chalani sú tam celé dni, majú "neobmedzené" možnosti jazdiť a trénovať. To je jedna vec, druhá je byť schopný držať tempo so špičkou štartového poľa, kde je konkurencia ozaj nemilosrdná. Traťováci z KartOne to dokážu.
Každý tretí mesiac sa KartCup tento rok jazdí ako vytrvalostné preteky. Septembrový na úplne novej trati bol takým tiež. Nová trať postavená začiatkom septembra 2015 všetkých ohúrila. Je ešte technickejšia a fyzicky náročnejšia než ktorákoľvek doposiaľ. Viacerí zdatní jazdci si neboli istí, či v sedle motokáry vydržia celých 40 minút podávať špičkové výkony. No určite to bola výzva najlepšej trate, aká v tejto hale kedy bola. A to je veru silné tvrdenie, keďže aktuálna trať je už šiestou verziou od otvorenia v roku 2012. Pestrosť, ktorou osadenstvo haly cibrí svojich jazdcov, je ozaj príkladná.
Kvalifikácia
Pri vytrvalostných 2 hodinových pretekoch je aj kvalifikácia 2x dlhšia než zvyčajne. To znamená, že má 10 minút a tým poskytuje priestor pre riadne zahriatie nie len káry, ale aj jazdca. Už poradie kvalifikácie naznačilo, ako asi môže vyzerať výsledná listina o dve hodiny neskôr. V sedle tímu Go Baby Go sa po dlhočiznej dobe (pre zdravotné ťažkosti) objavil pôvodný člen tímu Viktor Macko. Doplnil bratov Bizubovcov, Tomáša a Braňa. Kvalifikáciu a prvé miesto pre tím s takmer 0,2 sekundovým náskokom vyjazdil Tomáš s časom 44,623. S necelými 44,8 sa na druhom mieste ocitli jazdci tímu Rival Car a tretie miesto si vyjazdili absolútni nováčikovia v pretekoch - tím Na Pol Plynu s časom 44,926. Slušnú jazdeckú úroveň dokumentuje fakt, že prvých 10 tímov zajazdilo kvalifikáciu v 0,75 sekundy!
Preteky snáď s najväčším počtom penalizácií
Na novej trati sa jazdili preteky v smere. Pred ich začiatkom tím HBRT požiadal o výmenu motokáry, pretože 7. miesto v kvalifikácii naozaj nezodpovedá ich možnostiam a schopnostiam. Nová kára so "starým" transpondérom však priniesla tímu aj osadenstvu haly nové ťažkosti. Už v 13. kole pretekov sa ukázalo, že transpondér nie je v 100% stave. Náhodne prosto vynechal jeden prejazd, takže tím sa napriek chrabrému boju na trati objavil na priebežnej tabuli dosť nízko. Ešteže existuje možnosť manuálneho priratúvania preskočených kôl.
Na rozdiel od bežného formátu častého striedania po 20 minútach mali tieto preteky na programe len 2 striedania. Napriek tomu, alebo práve preto, tu vznikla väčšia nervozita a tá vyústila do mnohých chýb. Najčastejšou sa stalo nedodržanie povinného času na striedanie. Za to si penalizáciu v podobe povinnej zastávky v boxoch vyslúžili 4 tímy. Ďalšie 3 dostali rovnakú penalizáciu za neskoré striedanie. Do značnej miery je to chyba nepozornosti počas rozpravy jazdcov, kde na tieto fakty organizátor vždy rázne upozorňuje. Špecifický problém nastal v tretej tretine pretekov. Po udelení penalizácie tímu Na Pol Plynu (v tom čase v boji o tretie miesto) došlo k porušeniu predpisov pretekov nezastavením motokáry pri vjazde do depa. Za tento prešľap (vynútený adrenalínom a asi aj veľkou snahou vyliezť na debnu) musel organizátor trest o pár kôl neskôr znova zopakovať. Ani tentokrát však priebeh penalizácie neprebehol celkom podľa regulí. To vyústilo v oficiálny protest podaný po skončení pretekov (vôbec prvýkrát v histórii seriálu). Organizátor protest uznal a dodatočnou 7 sekundovou penalizáciou (priemerný čas straty v boxoch) nakoniec tím Na Pol Plynu musel uvoľniť 3. miesto na debne tímu Axel Racing. Preteky teda neohrozene vyhral tím Go Baby Go. V réžii toho istého tímu bolo aj najrýchlejšie kolo pretekov s časom 44,504 s. Druhé miesto získal tím Rival Car. Napriek neznalosti pravidiel vo svojich prvých pretekoch nováčikovia z tímu Na Pol Plynu dokázali, že na trati nie len nezavadzajú, ale naopak, majú na to útočiť na popredné pozície. Stačí nerobiť zbytočné chyby a v relatívne stojatom poradí tímov je tu nová krv, ktorá dokáže narobiť na trati aj vo výsledkoch prievan.
Priebežné poradie tímov a pestrú fotogalériu z pretekov nájdete na www.kartcup.sk