680 k na zadných kolesách
Už pri uvedení sľubovali pekné čísla výkonu, teraz to aj potvrdili. Cupra e-Racer dokáže kontinuálne poskytnúť až 407 k a krátkodobo špičkový výkon 680 k. Šťavu pohonnej sústave dodáva 65 kWh batéria, ktorú zložili z 6072 článkov. Sme zvyknutí, že Seaty sú predokolky, to však neplatí pre e-Racer. V tomto prípade budú hnané zadné kolesá. Čítate správne Cupra e-Racer je zadokolka. Aj zrýchlenie bude dobré, z 0 na 100 km/h to zvládne za 3,2 s a na 200 km/h za 8,2 s.
Prvý test v reálnych podmienkach s Cuprou e-Racer urobili v chorvátskom Záhrebe, kde skúšali elektrické komponenty, batérie, chladenie alebo pohonný systém ako celok. Automobilka povedala, že výsledky sú veľmi optimistické, obzvlášť, ak prihliadneme na vysoké teploty.
Šasi vychádza z aktuálneho Cupra Leon TCR, ktorý môžeme vidieť aj vo World Touring Car Cupe. Cupra e-Racer je však prvým autom, ktoré spĺňa pravidlá nového šampionátu E TCR. Ten má byť prvým seriálom pre elektrické cestovné automobily, do ktorého sa môžu zapojiť rôzne značky.
zdroj: carscoops.com
video: Media Center