Leon Cupra TCR na baterky
Zatiaľ uverejnili len dva obrázky, z ktorých je zrejmé, že ako základ použili súčasný Seat Leon Cupra TCR. Dizajnéri mohli pustiť uzdu fantázii, a tak prišli s agresívnym predným nárazníkom, ešte širšími blatníkmi ako pri TCR, odvetranou kapotou, kamerami namiesto spätných zrkadiel, novým zadným nárazníkom s masívnym difúzorom, či obrovským krídlom. Krásne tvary zaujmú, ale na trati je potrebný výkon, a toho má Cupra e-Racer požehnane, stabilne ponúkne 408 k a krátkodobo až 680 k.
Cupra e-Racer je prvý elektrický touring car na svete.
S elektrickým špeciálom sa vynára aj niekoľko otázok. Aká je kapacita batérií a ako dlho vydrží e-Racer na trati? Zostane len ako koncept, alebo ho plánuje Cupra nasadiť v motoršporte? Prečo stavali auto do seriálu, ktorý dnes neexistuje, nebolo by lepšie pripraviť konkurenta k Tesle Model S v začínajúcom Electric GT? Alebo plánujú otvorenie seriálu elektrických cestovných automobilov? O tom zatiaľ Cupra mlčí.
Okrem elektrického e-Racera privezie Cupra do Ženevy aj ich prvotinu Cupra Ateca s 2,0 TSI, 300 k a pohonom všetkých kolies, Cupra Leon R ST s rovnakým motorom, Leon FR s 1,5 TSI a 150 k. Novinkou je nasadenie Digital Cockpitu, ako aj svetovo prvá integrácia aplikácie Shazam na rozpoznávanie pesničiek.
zdroj: carscoops.com
foto a video: Cupra