Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Pred pár rokmi sa zrodil nápad prejsť z Bratislavy do Kapského mesta. V čo najkratšom čase a bez sprievodného technického vozidla. Zadanie klienta bolo, aby maximálna rýchlosť vozidla bola cez 200 km/h. Tým pádom to nemohol byť nik z osvedčenej trojice Toyota Hilux, Land Cruiser a Mercedes triedy G. Rozhodnutie padlo na Porsche 911 Carrera 4S a projektu sa ujala  firma Petersport, pod divíziou Petersport Special Operations. O nej sme už v minulosti písali. Ich špecialitou sú vozidlá BMW, no výnimka potvrdzuje pravidlo. Na projekte sa podieľali rôzni špecialisti, technickí inžinieri, sústružníci, odborníci na karbón/kevlar, holandskí inžinieri na podvozky, anglický motorár a ďalší...

Poriadna diéta

911 generácie 996 „schudlo“ viac než 100 kg. Predné blatníky a dvere nahradili odľahčenými CFK dielmi, okná z Lexanu, kapota a strecha z uhlíkových vlákien. Zadné veľké krídlo je z 911 GT3 RSR a vytvára prítlak vo vysokej rýchlosti aj v teréne. Nárazníky sú vyrobené na mieru z hliníka (ľahšie ako plastové originály) a nadväzujú na rozšírený body kit RSR. Majú zapustené ďalšie prídavné diaľkové svetlá, navijak a dve ťažné oká.

Toto Porsche len tak niečo nezastaví.

Svetlá výška vyššia až o 100 mm

Celý podvozok je chránený hliníkovým plechom. 3-cestné tlmiče vyrobila na zákazku holandská firma INTRAX SUSPENSION. Piestnice tlmičov do extrémnych podmienok majú titánový povrch. 3-dielne 17“ disky sú od známej nemeckej firmy BBS Motorsport. Netradičné obutie do piesku a asfaltu zabezpečujú pneumatiky Yokohama Geolander A/T-S s rozmermi 225/65 R17. Tieto úpravy zvýšili svetlú výšku o 10 cm.

Vzadu tvorí základ atmosférický 6-valcový boxer motor so suchou vaňou. Motor dostal vysoko výkonné karbónové nasávanie s doživotným vzduchovým filtrom K&N, pretekárske výfukové zvody, pretekárske katalyzátory a nerezové športové tlmiče výfuku. Upravená riadiaca jednotka motora má 5 režimov a umožňuje ísť dokonca aj na 80-oktánový benzín, ekonomicky s čo najväčším dojazdom alebo na maximálny výkon pri 100+ oktánovom benzíne. Pri optimálnych podmienkach motor dosahuje výkon cca 280 kW (380 k) pri 6800 ot. a krútiaci moment 430 Nm.

Z interiéru zmizli zbytočnosti. Koberčeky nahradili protišmykové hliníkové plechy, jazdcov chránia 4-bodové pásy OMP a hliníkový bezpečnostný rám. Klimatizáciu ani autorádio nehľadajte. Chladenie do kokpitu je vyriešené cez strešný karbónový “air box” a bočné nasávania privádzajú vzduch do odvetrávaných sedadiel OMP WRC Airfow. Športový volant je z Porsche Cayman GT4 a umožňuje pripojiť množstvo funkcií. Prístrojový panel STACK informuje o teplote a tlaku oleja, ako aj o teplote výfukových plynov. Namiesto airbagu spolujazdca je predpríprava na profesionálnu navigáciu Garmin necýba ani satelitný telefón. Celková hmotnosť aj s dvoma rezervami je 1 420 kg.

Do nemilosrdného prostredia afrických pustatín nemôže chýbať niekoľko špeciálnych prvkov. Porsche Afrika RSA380 disponuje vlastným vzduchovým kompresorom ARB, pre dofukovanie pneumatík v púšti. Dva 20L kanistre na pohonné hmoty a dve plnohodnotné rezervy (disky a pneu) sú za deliacou hliníkovou stenou, kde sa nachádza aj mini batožinový priestor na náradie, plavky a kreditnú kartu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Niektoré sny ostanú snami

Žiaľ, nie každý sen sa podarí uskutočniť. Auto je oblečené do farieb Martini, čo je v krajinách s prohibíciou neakceptovateľné. Ešte väčší problém je bezpečnosť posádly počas tejto cesty. Geopolitická situácia a bezpečnosť niektorých krajín sa zmenila a tak sen Bratislava-Kapské mesto a možno aj súkromný osobný rekord sa pravdepodobne neuskutoční.

Auto pravdepodobne bude robiť radosť v bezpečných vodách alebo skončí u nejakého zberateľa. Takže áno, je na predaj. Ak by sa tu našiel niekto, koho už nebavia zápchy a chcel by to strúhať cez pole, môžete kontaktovať predajcu na info@petersport.sk.