Automobil má výkon "len" 221 kW (300 koní). Pre moderné, ťažké mašiny je to málo. Lenže podstatnejší parameter je výkonová hmotnosť. Lenže Nissan Deltawing váži len 417 kg. Jednou z jeho zvláštností je, źe využíva trakčnú kontrolu, ale žiadne ABS. Predné pneumatiky sú široké len 100 mm. Hrúbka stien tyčiek riadenia je len 1,5 mm!
Deltawing je dizajn
Ako to, že mu v predu stačia tak tenké gumy? Má to viacero dôvodov. Váha vpredu je extrémne malá a prenáša takmer len silu z prítlaku. Okrem toho, kolesá sú extrémne blízko seba. V normálnom aute väčšinu práce v zákrute urobí vonkajšie koleso. Deltawing využíva obe predné kolesá naraz, prakticky má len tri kolesá. Tri kolesá sú výborne, menšia zotrvačná hmotnosť a menšie odpory. Tým, že auto sa chová ako trojkolka, tak o stabilitu musí starať zadná náprava.
Dá sa povedať, že Nissan Deltawing je polovičné pretekárske auto. Má polovičný nie len výkon, ale aj hmotnosť a jazdné odpory. Jediná nevýhoda je nestabilita pri kontakte s ťažkou konkurenciou.
Ak rozumiete konštrukcii a fyzike áut trošku lepšie, v predošlom odstavci ste sa pri chýbajúcej informácií brzdenia pri práci predných kolies museli iste zháčiť. Dobre predsa vieme, že každému autu brzdia hlavne predné kolesá. Ale Nissan Deltawing nie je každé auto. Jeho ďalšou zvláštnosťou je, že aj brzdenie je hlavne na zadnej náprave. Výsledkom je, že auto je počas prudkého spomalenia stabilné. Normálne auto sa dokáže ľahko rozkývať. Deltawing po technickej stránke ukázal, že sa to dá aj inak a to si zaslúži uznanie. Aj pretom mu na našich stránkach venujeme veľkú pozornosť. Ak ste o ňom ešte nečítali dosť, pozrite si naše predošlé materialy:
NISSAN DELTAWING na TopSpeed.sk
http://www.topspeed.sk/batman-ide-jazdit-24h-lemans.html
http://www.topspeed.sk/pozrite-si-nissan-deltawing-alias-batmobil-v-akcii.html
http://www.topspeed.sk/ako-vznikal-nissan-deltawing-cast-prva.html
http://www.topspeed.sk/deltawing-chce-byt-sasi-pre-indy-car-lights-seriu-2014.html