Tento kúsok je jeden z len 70 plánovaných špeciálov i keď pravidlá NHRA ho zaradia do sériovej či super sériovej kategórie. Cena bojovníka v priamej čiare je necelých 86 000 dolárov bez DPH. Obdobná verzia pre rok 2009 a 2010 bola vždy beznádejne vypredaná. Rovnako ako predošlé verzie, aj túto možno objednať cez lokálneho amerického Dodge predajcu, alebo priamo na webe výrobcu www.mopar.com
Challenger Drag Pak 2010 dostal pod prednú kapotu V10 s objemom 8,4 l známy z typu Viper. Amíci si objem motora stále merajú v kubických palcoch, preto má označenie 512 cui. Trošku šokom je špeciálna 2-stupňová automatická prevodovka.
Dodge Challenger V10 Mopar Drag Pak
Toto bude jediné fabrické pretekárske auto pre šprinty s motorom V10. Okrem komplexného odľahčenia má pretekárske disky a sliky, tuhú zadnú nápravu s upraveným stálym prevodom na silu, dvojstupňový automat s funkciou bez rolovania auta s motorom na voľnobehu, pretekársky palivový systém a malý palivovú nádrž a nutné budíky pre pilota.
Pri kúpe je možné objednať si aj príplatky ako 8 bodovú klietku, 6 bodové bezpečnostné pásy či sieť na bočné predné okná. Na výber sú aj bojové polepy a farba, inak je auto absolútne pripravené na bitky na rovinkách.
Žiaľ, ako sa často pri takýchto špeciáloch z USA stáva, výrobca nezverejnil žiadne tech. data. Veľká škoda, lebo som presvedčený, že toto auto by svojimi dynamickými parametrami zaujalo nejedného čitateľa TopSpeed.sk
Dodge Challenger Mopar Drag Pak je jediný fabrický drag car s motorom V10
Technická špecifikácia 2011 Mopar Challenger V-10 Drag Pak:
Identification plate with unique serial number sequence
Primed and painted body, color options available
512 cid V-10 engine
Unique engine calibration
2-speed automatic transmission with shift assembly and built-in roll control
Special body-in-white modified for drag racing
No windshield wiper assembly
No HVAC system (includes block off plates)
No rear seats
No power-steering system
No underbody heat shields
Complete fuel cell assembly
Race headers with collectors
Modified tunnel for transmission clearance and one-piece drive shaft
Raised floor above differential for solid-axle conversion clearance
Polycarbonate door windows
Smart-glass door window system
Solid engine mounts
Mopar solid rear axle
Lightweight seats to accommodate 6-point harness
Special modified K-member with drop-out crossmember
Lightweight drag-race only front brake assembly
Manual rack-and-pinion steering
Front chin spoiler
Lightweight cooling module with electric fan
Lightweight instrument panel assembly
Special cable-operated decklid release
Special cable-operated throttle pedal and linkage
Race-style wheels and tires