Program sa začal v piatok popoludní voľnými tréningami, ktorých sa zúčastnilo 10 jazdcov. Už tréningy prilákali revom motorov a piskotom gúm niekoľko desiatok divákov, žiadnemu z nich pritom nechýbal v ruke namierený mobil s foťákom či kamerou. Sobotné ráno začalo registráciami, do pretekov sa napokon prihlásilo 14 jazdcov, z toho štyria z českej republiky. Najväčším exotom bol zrejme český jazdec Lukáš Kult, ktorý priviezol nádherné BMW M3 aktuálneho radu E92. Jediným nováčikom bez skúseností s driftovými pretekmi bol Braňo Leszy z Galanty na radikálne odľahčenom prepĺňanom BMW 530i.
Po krátkej rannej rozprave jazdcov, ktorí sa už nevedeli dočkať jazdenia sa okamžite začali voľné tréningy. Na mnohých jazdcoch, najmä tých, čo v piatok netrénovali bolo vidno nervozitu a nevyjazdenosť. Prakticky všetci sa však rýchlo dostávali do formy a až na malé výnimky predvádzali skvelú show. Kvalifikačné jazdy suverénne vyhral košický matador Noro Kováčik (ako jediný predviedol kvalifikačnú jazdu s plným počtom 100 bodov), úradujúci vicemajster King of Drift Slovakia 2009 aj King of Europe 2009. Za ním sa umiestnil vlaňajší slovenský šampión Jan Baláž z ČR a tretí bol ďalší Košičan Roman Kolesár, všetci s BMW M3. Jan Baláž pritom vyťažil z jedinej kvalifikačnej jazdy, keďže v druhej sa mu rozsypal diferenciál. Treba spomenúť, že slovenský drifter Marián Nikš mu nezištne ponúkol svoj náhradný diferenciál, aby Honza mohol pokračovať v pretekoch. Je fajn vidieť, že si jazdci navzájom pomáhajú a rivalita zostáva iba na trati. Šikovní Balážovi mechanici zamakali a stihli ho do začiatku battlov vymeniť, takže jazdci nastúpili na tandemy v plnej zostave.
Zopakujme si, o čo v tandemoch ide. Druhý jazdec musí čo najlepšie kopírovať jazdu prvého a zároveň sa ho maximálne držať v čo najkratšom odstupe. Pokiaľ sa mu to podarí a zároveň nijak nepochybí, vyhráva jazdu. V druhej jazde si jazdci poradie vymenia. Porota má k dispozícii 10 bodov, ktoré rozdelí medzi dvoch jazdcov. Prví dvaja z kvalifikácie postúpili do druhého kola tandemov kontumačne, keďže finálový pavúk je stavaný na 16 jazdcov.
Marián Nikš zvíťazil nad Dušanom Hakenom, ktorý sa pretočil v oboch jazdách. Stanislav „Sandy“ Rydlo sa v prvej jazde proti Marekovi Mosnému pretočil a prehrával tak 10:0. V druhej jazde nedokázal vyvinúť dostatočný tlak a tá skončila stavom 5:5. Roman Kolesár v súboji s posledným z kvalifikácie Radomírom Messerschmidtom s prehľadom vyhral v prvej jazde pomerom 9:1, v druhej jazde potvrdil Rado víťazstvo Romana svojim pretočením. Rado sa bohužiaľ ešte stále naplno nezžil so svojim Nissanom 350Z, ale snáď nie je všetkým dňom koniec. Ivan Vlček potvrdil formu, ktorú predvádzal už v tréningu a ktorú dokazuje jeho umiestnenie na 4. mieste v kvalifikácii, napriek výkonovému handicapu jeho BMW E30 s motorom 3,5 L a porazil Branislava Leszyho s BMW E34 m30 3,0 turbo pomerom 9:1 a 7:3. Michal Varholy kontumačne zvíťazil nad Tomášom Ježekom, ktorý predčasne skončil kvôli závade diferenciálu jeho Nissanu S14. Zaujímavý súboj predviedli Peter Kurňava (s požičaným Nissanom 350Z od Rada Messerschmidta, keďže Petrova 350Z po inštalácii kompresoru prišla o piest) a Lukáš Kult (ktorý z ČR prišiel so spomínaným novým BMW E92 M3). Tesne zvíťazil Peter Kurňava s výsledkami 7:3 a 4:6.
V druhom kole súbojov Norbert Kováčik tesne porazil Mariána Nikša s pomermi 6:4 a 5:5. Roman Kolesár s BMW E46 M3 porazil až v opakovanom súboji odhodlane bojujúceho Mareka Mosného. Prvý battle bol veľmi vyrovnaný a jazdci vždy urobili rovnakú chybu - jeden v prvom kole a druhý v druhom. Michal Varholy opäť kontumačne postupuje cez Ivana Vlčeka, pretože jazdci štartujú na jednom aute a Michal je predsa len jeho majiteľ. Ivan sa však nevzdal a vybojoval pre seba 5. miesto - všetky súboje, ktoré jazdil tak tým pádom vyhral. Jan Baláž napriek tomu, že nastúpil do súbojov s iným prevodovým pomerom sa súperovho Nissanu 350Z nezľakol a porazil ho 7:3 a 6:4.
Prvý semifinálový súboj bol bitvou dvoch M3 E46 a bol veľmi vyrovnaný. V prvej jazde ukázal Noro Kováčik, že má mierne navrch a zvíťazil 6:4. Tým vytvoril tlak na Romana Kolesára, ktorý by na víťazstvo musel byť minimálne o bod lepší a pretočil sa. Noro naňho však počkal a spolu vykrúžili krásnu šou pre divákov. V ďalšom súboji o tretie miesto sa Roman „zahojil“ a predsa len sa dostal na stupne víťazov. Nasledujúci súboj medzi vlaňajším šampiónom a Michalom Varholym bol najdlhším z celých pretekov. Prvá jazda dopadla 6:4 v prospech Jana Baláža, ktorý vytvoril veľký tlak na Michala Varholyho, ale kvôli horšej stope bol náskok púhych 6:4. V druhom kole český Honza nedokázal Michalovi dostatočne utiecť, a tak sa situácia prehupla na 4:6. V ďalších dvoch jazdách sa jazdci predháňali v napínavosti, pretože najskôr sa pretočil jeden a následne druhý. V rozhodujúcom súboji si Baláž ochránil reputáciu bravúrnou jazdou a zvíťazil 7:3, pričom predviedol jednu z najtesnejších jázd celého dňa. V ďalšej jazde už stačil Balážovi stav 5:5, čím sa dostal do finále. Varholy skončil štvrtý vďaka pretočeniu sa v už vyhratej jazde. Kuriozitou je, že 4. miesto získal, pričom nevyhral ani jeden battle.
Vo finále sme videli najlepšie a najtesnejšie jazdy, tak ako to má byť. Vďaka drobnej chybe Jana Baláža v prvej jazde, keď si v otočke pomohol nedotáčavým šmykom bol stav prvej jazdy 5:5. V druhej jazde Noro túto Balážovu chybu nezopakoval aj za cenu vzdialenia sa, lenže nešlo o jazdeckú chybu, ale úlohu zohrala konštrukcia trate. Napriek povzbudzovaniu divákov k opakovaniu súboja nedošlo. Finále skončilo v prospech Nora o jeden jediný bod, ale rovnako ako v iných športoch rozhodujú tisíciny, tak pri drifte rozhodol jediný bod. Víťazom prvých pretekov sa tak stal Noro Kováčik na BMW M3 E46, ktorý tak potvrdil dominantné postavenie medzi slovenskými driftermi. Či sa mu podarí toto postavenie obhájiť, uvidíme už 30. mája v Paddocku na Pezinskej Babe.
Stav šampionátu po 1. pretekoch MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010:
1. Norbert Kováčik, BMW E46 M3
2. Jan Baláž, BMW E36 M3
3. Roman Kolesár, BMW E46 M3
4. Michal Varholy, BMW E30 335i
5. Ivan Vlček, BMW E30 335i
6. Marián Nikš, BMW E36 M3 V8
7. Marek Mosný, BMW E30 335i
8. Peter Kurňava, Nissan 350Z