Alternatívou k 1,6 l hybridným turbo V6 má byť 2,2 l biturbo V6
Berniemu Ecclestonovi sa to nepáči a vraj spolu s prezidentom FIA Jeanom Todtom vymysleli riešenie. Tým by mal byť nový motor v F1, konktrétne 2,2 litrové biturbo V6. Hovorí sa, že to je hotová vec a tender na nových dodávateľov vypíšu v priebehu pár dní. Nový motor bude pripravený pre sezónu 2017. Očakávajú záujem Cosworthu a Ilmoru. Ecclestone hovorí, že alternatívny motor bude schopný poraziť Mercedes a bude stáť len 6 miliónov eur ročne. To by bol oproti súčasným cenám 20 – 24 miliónov eur veľký posun. Zatiaľ nerozhodli, či k novému motoru bude aj KERS. Spotreba však výrazne narastie, hovorí sa o čísle 30 – 40 litrov na preteky. Autá s 2,2 l biturbo V6 budú musieť mať väčšiu nádrž.
Bernie Ecclestone chce motorovú alternatívu pre súkromné tímy, 2,2 l biturbo V6, ktorý by stál len 6 miliónov eur na sezónu.
Mercedes nesúhlasí
Mercedesu sa takáto aktivita nepáči. Len nedávno sa s ostatnými výrobcami dohodli na zachovaní 32 vývojových žetónov. Pokladajú to za veľmi ústretový krok, pretože podľa plánu ich malo byť len 25. Toto Wolff, športový šéf Mercedesu, hovorí: „Nejako sa nehovorí o tom, že sme sa rozhodli otvoriť motorové pravidlá pre budúci rok. Nechceme počúvať, že ostatní sa sťažujú na zmrazenie motorov a nemajú šancu dotiahnuť sa. Zmraziť všetko len preto, lebo máme výhodu, by bolo proti našim princípom. Nepomohlo by to Formule 1 a nepomohlo by to ani nám ako značke. Preto sme sa rozhodli otvoriť to a umožniť úplnú vývojovú slobodu. Každý si môže vyvíjať čo len chce.“
Mercedes nechce alternatívny motor od Cosworthu alebo Ilmoru
Podľa Mercedesu automobilky vstúpili do F1, pretože v hybridnej technológii vidia budúcnosť. „Výrobcovia motorov sa rozhodli vstúpiť do F1 práve preto, lebo súčasné koncepty sú v súlade s tým, čo sa deje na cestách. Ale chápem, že z hľadiska držiteľa komerčných práv je prioritou mať vyrovnanú úroveň výkonnosti. Zavedenie štandardného motora je komplexný projekt, pretože na vyváženie so súčasným systémom je potrebná zmena pravidiel. Je to kompletne rozdielny technologický prístup,“ povedal Wolff.
Zdroj: f1.sk