WRC sezóna 2022 už klope na dvere a automobilky na ňu musia byť pripravené. Tentoraz však majú pripravované legislatívne zmeny zásadnejší charakter, do rely špeciálov totiž povinne prenikajú ďalšie hybridné technológie. A všetko nasvedčuje tomu, že sa súťažné autá jedného dňa pretransformujú na plne elektrické špeciály. Škoda Motorsport preto začala s vývojom elektrického súťažného špeciálu, ktorý jedného dňa nahradí súčasné benzínové Fabie Rally2 evo. Nejde pritom o žiadne amatérske pokusy, na projekte totiž spolupracuje so spoločnosťou Kreisel Electric, ktorá je oficiálnym dodávateľom hybridných technológií pre WRC sezóny 2022. Elektrická Škoda RE-X1 má za sebou rakúsku homologizáciu a čaká na pravidelné štarty v Majstrovstvách Rakúska v rely.

Výkonnejšia než s benzínovým motorom

Trakčný elektromotor pre elektrickú súťažnú Fabiu vyvinula práve spoločnosť Kreisel Electric. Dosahuje max. výkon 260 kW (354 k) a max. krútiaci moment 600 Nm, čo je v porovnaní so súčasným benzínovým špeciálom (214 kW/291 k, 425 Nm) naozaj posun vpred. Škoda, že nie je známa doba, počas ktorej je daný výkon reálne k dispozícii. Každému je totiž jasné, že výdrž auta v pretekárskom režime závisí od kapcity a typu trakčných batérií na palube. Tie súčasné majú napätie 860 V a kapacitu 52,5 kWh a vraj sú schopné nabíjania prúdom až 200 kW. Aj preto musia mať špeciálne kvapalinové chladenie Shell E-Fluids. „Spolupráca so Škoda Motorsport nás veľmi teší,“ povedal na adresu celého projektu Philipp Kreisel, jednateľ spoločnosti Kreisel Electric. „Spoločne zdieľame nielen víziu udržateľnej budúcnosti motoršportu, ale súčasne sledujeme aj rovnakú stratégiu spočívajúcu v prenose technológií a technických riešení zo súťažných do civilných áut,“ doplnil Kreisel. Testovacie aktivity a „ostré“ nasadenie elektrickej Fabie si vzal pod patronát dlhoročný partner Škoda Motorsport, tím Baumschlager Rallye & Racing.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Škoda Auto