Už nejakú dobu vieme, že novým autom Kena Blocka v Gymkhane bude elektromobil. Preto sa vlastne nový diel volá aj Electrikhana. Netušili sme však, že Audi postaví takú raketu. S1 E-Tron Quattro Hoonitron je totiž jediný vyrobený exemplár, ktorý automobilka z Ingolstadtu špeciálne navrhla pre nové video Kena Blocka. Ten tvrdí, že Hoonitron Audi navrhlo len za 4 týždne, pričom jeho produkcia trvala len 6 mesiacov. Nemci si pritom nepomohli žiadnou už existujúcou platformou a S1 Hoonitron je od podlahy navrhnuté na čistom liste papiera. Z dizajnovej stránky sa však inšpirovali legendárnym Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak. Už na prvý pohľad je ale zrejmé, že ide o jedno z najšialenejších áut aké kedy značka vyrobila.
Automobilka si však niečo predsa len požičala zo svojich existujúcich modelov. Hoonitron napríklad dostal akumulátor z plug-in hybridnej Q7, nie však jeden, ale rovno štyri. Motory zase pochádzajú z monopostov Formule E. Elektrická S1 dostala rovno dva, jeden pre každú nápravu a tak disponuje pohonom všetkých kolies. Mimochodom, motory pracujú s napätím až 800 V.
6000 Nm krútiaceho momentu!
Celkový výkon tohto elektrického monštra sme sa síce nedozvedeli, no Hoonigan tvrdí, že maximálny krútiaci moment na jednej náprave dosahuje až 3000 Nm, čo je dokopy neskutočných 6000 Nm na kolesách, ktoré máte k dispozícii takmer od nulových otáčok. Nie je preto žiadnym prekvapením, že S1 Hoonitron páli pneumatiky na počkanie. Pri točení Electrikhany ich zničili až 100, čo je oveľa viac v porovnaní s predchádzajúcimi Gymkhanami, kde sa toto číslo pohybovalo na úrovni 40. No a pre zaujímavosť, elektrická S1 má až dva chladiace systémy. Jeden sa používa pri bežnej prevádzke vozidla, no a druhý zase asistuje pri jeho nabíjaní. Čo sa týka podvozku, tak ten si Audi prakticky požičalo od VW a jeho rally špeciálu Polo Rally 2 (kedysi R5).
Ken Block tentoraz zavítal do Las Vegas, v ktorého uliciach naplno prevetral jedinečné Audi S1 Hoonitron. Zrýchlenie auta je doslova šialené, rovnako ako viaceré kúsky, ktoré Block predviedol za jeho volantom. Electrikhana je nepochybne skvelé video plné akcie a adrenalínu, avšak mám pocit, že ide o najslabší diel série Gymkhana vôbec. Možno si poviete, že je povrchné keď do toho ťahám zvuk auta, no bez burácajúceho motora a streľby z výfuku pre mňa video postrádalo akúsi emóciu. Navyše počúvať takmer 9 minút piskľavý zvuk elektromotorov tiež nie je po čase úplne príjemné. Sériu Gymkhana mám naozaj veľmi rád, avšak Electrikhanu som nesledoval s takým nadšením a otvorenými ústami ako pri predchádzajúcich dieloch. Dosť však bolo kecov. Radšej sa pohodlne usaďte a spravte si na akčnú novinku Kena Blocka názor sami :)