Zhoda okolností sa však postará o zázrak. Overená múdrosť hovorí - štastie praje pripraveným. V prípade nášho okruhu je to presne o tom. Po zrušení pretekov série FIA GT1 v Ázii sa promotér pretekov rozhodol pre spokojnosť a dostupnosť ako náhradné riešenie osloviť SlovakiaRing. Budúci víkend toho bude na SlovakiaRingu toľko, až neviem čomu sa mám venovať. Na začiatok na vás preto vysypem zopár zaujímavostí:

- na víkendové preteky je naregistrovaných dovedna až 175 jazdcov!!!
- jazdiť sa budú nasledovné série: FIA Central European Zone Trophy, FIA GT1 World Championship, Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe, Lotus Cup Eastern Europe, Lotus Ladies Cup, Suzuki Swift Cup, Kia Lotos Cup, Bohemia Clio Cup, Formula D2+D3,
- skutočné preteky (nie len tréningy a kvalifikácie) sú v sobotu a nedeľu,
- na trati uvidíme niekoľko slovenských jazdcov

Pre ESET Racing víkend sa na trať znova vráti v júni prvýkrát použitý spomaľovací retardér z pneumatík. Bude umiestnený rovnako za najrýchlejšou zákrutou na rovinke pred druhým horiznontom. Ako asi všetko na svete, retardér má medzi jazdcami svojich priaznivcov aj odporcov. Použitý je pre nariadenie komisárov FIA.

Poďme na ten veľký kus pretekárskeho koláča postupne:

SlovakiaRing sa jazdcom naozaj páči. Budúci víkend na trati uvidíte jadiť také mená ako Stéphane Ortelli, Michael Bartels, Albert von Thurn und Taxis, Mathias Lauda a najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štefan „Štofi“ Rosina. Štefan Rosina, najrýchlejší Slovák súčasnosti, sa na štartový rošt postaví za tím Reiter Engineering v špeciáli Lamborghini Gallardo LP600+. Okrem Majstrovstiev sveta FIA GT1 Rosina háji slovenské farby aj v nemeckom šampionáte ADAC GT Masters.
Na júnovom podujatí GT1 mu preteky nevyšli, a preto si teraz brúsi zuby na lepší výsledok. „V minulosti som mal smolu a tri štarty skončili troma defektmi. Verím ale, že tentokrát to bude inak.“  Jeho tímovým kolegom je Albert von Thurn und Taxis, jeden z najznámejších a najbohatších európskych aristokratov a vicemajster nemeckého GT Championship ADAC (2007 a 2008).


Medzi najväčšie hviezdy tohto víkendu určite patrí Stéphane Ortelli z monackého kniežatstva. Skúsený jazdec má na konte aj víťazstvo v najslávnejších vytrvalostných pretekoch 24 h Le Mans z roku 1998, a to za továrenský tím Porsche AG. V roku 2002 vyhral aj prestížny seriál Porsche Supercup.

Asi najslávnejšie priezvisko na štarte nosí Mathias Lauda. Rakúsky pretekár je synom trojnásobného majstra sveta Formuly 1 Nikiho Laudu. Počas svojej kariéry pretekal v monopostoch F3000, sérii A1 GP, či nemeckom šampionáte DTM. Jeho tímový kolega Michael Bartels na automobile BMW je jeden z najúspešnejších pretekárov GT súčasnosti, švornásobný majster sveta FIA GT v rokoch 2006, 2008, 2009 a 2010 a víťaz seriálu FIA GT1 (2010). Nemec Marcus Winkelhock na Mercedese má za sebou 5 sezón v DTM a zajazdil si aj legendárne preteky Formuly 1 na Nürburgringu v roku 2007 v bláznivých, daždivých podmienkach. Matt Halliday z Nového Zélandu na aute Porsche 911 GT3 R pretekal v slávnom americkom seriáli monopostov Champ Cars (2007), ako aj za domáci tím v seriáli A1 GP (2005-2007) a v Porsche Supercup (2009-2011).

Séria FIA GT1 je z hľadiska hierarchie na rovnakej úrovni ako F1 a WRC!

Séria FIA GT1 je z hľadiska hierarchie na rovnakej úrovni ako F1 a WRC!

Štefan Rosina SlovakiaRing miluje. Retardér mu nevyhovuje a považuje ho za nebezpečný. Žiaľ, pri troch štartoch na tomto okruhu dostal trikrát defekt. Podarí sa mu teraz konečne preteky dojazdiť?

Pretekári na štartovom rošte Veľkej ceny SR

Esom na dráhe zo slovenských jazdcov bude Miro Konôpka. Jazdec tímu ARC Bratislava sa motošportu venuje od roku 1995. Za ten čas sa predstavil aj v mnohých medzinárodných seriáloch ako Porsche Supercup, FIA GT, Le Mans Series a tento rok aj na Blancpain Endurance Series. Tento 18-násobný Majster Slovenska, 7-násobný víťaz Trofeje FIA Zóny Strednej Európy, Majster ČR a Maďarska bol zatiaľ jediným Slovákom, ktorý štartoval na 24-hodinovke v Le Mans. Do hry sa určite zapojí aj jeho tímový kolega Zdenko Mikuláško. Bývalý majster Slovenska v divízii D4 do 2000 cm3, reprezentuje s Konôpkom Slovensko vo vytrvalostných pretekoch Blancpain Endurance Series.


Na okruhu Slovakia Ring sa taktiež predstavia aj veľké talenty slovenského motoristického športu. Len osemnásťročný Matej Homola je vo svojom veku už skúseným pretekárom. Majster Slovenska v divízii D4 do 2000 cm3 tento rok zažiaril aj pri svojej premiére v Európskom pohári ETCC na Slovakia Ringu, keď v oboch jazdách skončil na 3. mieste v najsilnejšej triede S2000. Nádejou slovenského motošportu je aj Matej Konôpka. Úradujúci Majster Slovenska a vicemajster FIA Zóny Strednej Európy v D4 do 3500 cm3 jazdí na Porsche 997 GT3 Cup a rovnako chce triumfovať. Pre viac informácií navštívte stránku www.slovakiaring.sk

Toto sú ceny vstupeniek na ESET Racing víkend

Toto sú ceny vstupeniek na ESET Racing víkend

Zľavy a vstupenky pre deti:

Parkovanie – grátis
Deti do 150 cm – grátis
ZŤP – grátis
Doprovod ZŤP – 50%-ná zľava - zľavnené vstupenky je možné kúpiť LEN priamo na mieste!
Dôchodcovia nad 65 rokov – tribúna B, E, D, F - grátis, hlavná tribúna A: 50%-ná zľava- zľavnené vstupenky je možné kúpiť LEN priamo na mieste!