Megafón na výfuku Mercedesu nemal žiadaný efekt
S pravidlami sa najlepšie vysporiadal Mercedes, ktorý dominuje aktuálnej sezóne. Aj napriek tomu sme mohli vidieť niekoľko vzrušujúcich Veľkých Cien (napr. Bahrajn, Španielsko, či Kanada). Predstavitelia F1 vidia, že potrebujú vrátiť niektoré veci do starých koľají. Už testovali megafón na výfuku Mercedesu, ktorý mal pomôcť prinavrátiť zaujímavejšiu zvukovú kulisu. Z výsledku však boli sklamaní. Druhý krok zrealizujú počas testov po Veľkej Cene Veľkej Británie, kedy Ferrari vyskúša riešenie s dvomi výfukovými trubicami.
Formula 1 chce naspäť iskry od podvozka. V piatok pred Veľkou Cenou Rakúska testovali dve riešenia Kimi Räikkönen a Nico Rosberg.
Iskry boli niekedy neodmysliteľnou súčasťou F1
Najnovšia iniciatíva smeruje k návratu iskrenia od podvozka. Skôr narodení si určite pamätajú ohňostroje za monopostami najmä z 80-tych a začiatku 90-tych rokov. Iskrenie bolo pre divákov zaujímavé a predstavitelia F1 by ho chceli vrátiť na trať už v roku 2015. Formule budú mať na podlahe namontovanú titánovú platňu, ktorá bude iskriť pri prejazde nerovnosťami alebo kontakte s asfaltom.
Kimi Räikkönen testoval v piatok pred Veľkou Cenou Rakúska titánový blok v zadnej časti auta
Umiestenie platne testovali počas piatkových voľných tréningov v Rakúsku. V dopoludňajších jazdách dostal titánovú platňu Kimi Räikkönen a popoludní Nico Rosberg. Kým na monoposte Ferrari ju umiestnili dozadu, pri Mercedese ju posunuli viac dopredu. Lenže dnešné autá sú pomerne vysoko nad dráhou a prakticky neškrtajú o asfalt, takže z iskrenia nič nebolo.
Zdroj: autoblog.com, f1.sk