Boli medzi nimi aj Ferrari a Ford, no podľa posledných informácií sa už tieto dve značky diskusií nezúčastňujú. To znamená, že títo dvaja hráči už nebudú môcť byť pri tvorbe pravidiel pre novú triedu hypercars. História však naznačuje, že ak niektorá automobilka ignoruje rozhovory o budúcnosti športu, tak tam s veľkou pravdepodobnosťou nemá záujem v blízkej budúcnosti štartovať.

Objavili sa aj správy, že Ferrari vyvíja nový hypercar, ktorý by potenciálne mohol byť základom pre špeciál do triedy hypercars pre WEC. Sú to zatiaľ neoverené informácie a správanie automobilky naznačuje, že ich v elitnej triede neuvidíme.

V rozhovoroch pokračuje aktuálne 15 účastníkov, sú medzi nimi automobilky, konštruktéri, či dodávatelia. Za automobilky tam zostali len Toyota, McLaren a Aston Martin. Konštruktérov reprezentujú napríklad Oreca, či Onroak. Súčasťou diskusií je aj dodávateľ pohonných jednotiek Gibson.

Ferrari a Ford vycúvali z rozhovorov o budúcnosti WEC

Ford chce pretekať aj vo WEC aj v IMSA tak, ako to robí dnes s Fordom GT

Mark Rushbrook, riaditeľ pre globálny motoršport vo Ford Performance, potvrdil, že modrý ovál sa rozhovorov už nezúčastňuje, no stále monitoruje dianie. Pre Ford je dôležité, aby nová trieda vo WEC mala náprotivok v IMSA SportsCar Championship, pretože chcú pretekať na oboch stranách oceánu. IMSA bude revidovať pravidlá až v roku 2022.

„Naše princípy sú, že to musí byť globálne, to znamená rovnaké pravidlá pre WEC aj IMSA, musí to byť dostupné a relevantné,“ povedal Rushbrook. V súčasnosti modrý ovál preteká vo WEC aj IMSA so supercarom Ford GT v triedach odvodených od cestných áut. V blízkej budúcnosti však produkcia GT skončí a hovorí sa, že Ford by mohol zamieriť medzi prototypy. Zatiaľ čo Ford i Ferrari asi nenastúpia v triede hypercars, záujem prejavil iný výrobca, Scuderia Cameron Glickenhaus.

zdroj: motorauthority.com

foto: Ferrari, Ford