Nový špeciál triedy LMH (Le Mans Hypercar) dostal meno Ferrari 499P. Nejde však o náhodne označenie, ale názov má skrytý význam. Číslo 499 totiž odkazuje na objem každého valca v centimetroch kubických, no a písmeno P zase znamená „Prototyp“. Čo novinku poháňa? Srdcom auta je 3,0-litrový šesťvalec do V s párom turbodúchadiel a automobilka upozorňuje, že nejde o motor, ktorý dostalo nové Ferrari 296 GTB a GT3, ale agregát má byť konštrukčne odlišný. Konfiguráciu V6 vraj zvolili kvôli nízkej hmotnosti a kompaktným rozmerom.
Hybridný pohon
Spaľovací motor dodáva maximálny výkon presne 500 kW (teda 680 koní), keďže musí plniť technické predpisy. Agregátu navyše sekunduje elektromotor, ktorý je umiestnený vpredu a dokáže vyprodukovať 200 kW, inak povedané 272 koní. To však neznamená, že tu máme stroj so systémovým výkonom 700 kW. Kombinovaný výkon špeciálov je obmedzený na spomínaných 680 koní. Vráťme sa ešte v rýchlosti k spomínanému elektromotoru. Ten potrebnú energiu čerpá z batérie s nominálnym napätím 900 V, je odvodená z monopostov F1 a dobíjaná výlučne rekuperáciou pri brzdení. Mimochodom, hnacia sila sa na kolesá prenáša cez 7-stupňovú sekvenčnú prevodovku.
Dizajn karosérie bol samozrejme vytvorený na základe simulácii a testov vo veternom tuneli. Prototyp navyše disponuje množstvom aerodynamických prvkov, vrátane veľkého dvojitého zadného krídla. Jadro samotnej karosérie tvorí monokok vyrobený z uhlíkových vlákien, ktorý ponúka nielen dostatočnú pevnosť, ale aj nízku hmotnosť. S jej šetrením to však výrobcovia nemôžu úplne preháňať, podľa predpisov musí mať auto minimálnu hmotnosť 1030 kg.
Špeciál 499P dostal pre Ferrari tradičnú červenú farbu, ktorú miestami dopĺňa žltá. Táto kombinácia pritom odkazuje na 312PB zo začiatku 70. rokov. Ferrari sa v triede LMH WEC zúčastní s dvoma vozidlami, ktoré dostanú čísla 50 a 51. Prvé odkazuje na počet rokov, ktoré ubehli od poslednej účasti talianskej značky v Le Mans, no a 51 je číslo, ktoré tradične používajú vozidlá GT od Ferrari.
Pretekárska premiéra čaká prototyp 499P triedy LMH v marci 2023 na pretekoch v Sebringu, ktoré sú zároveň úvodným kolom nového šampionátu WEC. Ferrari hovorí, že so svojou novinkou najazdili viac ako 12 tisíc testovacích kilometrov a určite bude veľmi zaujímavé sledovať, ako sa popasujú s konkurenciou.
Zdroj: FIA WEC