Autá kategórie WRC boli vždy výkladnou skriňou motoristického športu. O F1 sa síce hovorí ako ako kráľovnej motoristického športu, no zasvätení vedia, že práve Majstrovstvá sveta v rely sú tie, ktoré posúvajú svoje technológie do sériovej výroby v omnoho väčšej miere, než marketingovo tlačená formula. Aj preto musí technika používaná v rely viac kopírovať aktuálne trendy a špeciály WRC musia aj technicky výrazne pripomínať techniku dostupnú bežným zákazníkom. A tak je to od nepamäti, pretože každý súťažný špeciál musí mať svoj „zrkadlový odraz“ v homologizačnej verzii dostupnej v bežnom predaji. Pripravovaná sezóna 2022 však bude opäť výnimočnejšia, zasiahnu do nej totiž už spomínané hybridné špeciály WRC.
„Elektrické“ Monte Carlo
Nové hybridné WRC špeciály sa v ostrom nasadení prvýkrát oficiálne predstavia na januárovej rely Monte Carlo, Ford však odhaľuje detaily svojho želiezka v ohni už teraz. Do sezóny totiž prostredníctvom spoločnosti M-Sport pošle hybridnú Pumu Rally1. Pod jej kapotou bude prepĺňaný štvorvalec 1.6 EcoBoost, novinkou sezóny 2022 však bude aj prítomnosť trakčného elektromotora s výkonom 100 kW (136 k). Ten bude napájaný energiou z akumulátora s kapacitou 3,9 kWh, čo by malo stačiť na priemernú dĺžku rýchlostných skúšok. Zaujímavosťou je, že vo vyhradených servisných zónach bude akumulátor možné dobíjať z externého zdroja, pričom plné nabitie potrvá 25 minút. Práve vývoj súťažnej hybridnej techniky je jav, ktorý by mal výrazným spôsobom pomôcť aj urýchliť vývoj podobných technológií aj pre bežné civilné autá.