„Je vzrušujúce po prvýkrát počuť plač nášho novorodeného motora pre Formulu 1. Naši konštruktéri na jeho vývoji intenzívne pracujú a tešíme sa na začiatok sezóny 2015,“ opísal nový motor prezident Honda Motor Europe Ltd, Manabu Nishimae
Od budúcej sezóny začínajú v F1 platiť nové motorové pravidlá. Sučasný 2,4 litrový V8 končí, nahradí ho 1,6 litrový V6 prepĺňaný jedným turbom. Súčasťou pohonnej jednotky bude aj systém na rekuperáciu energie ERS (Energy Recovery System). Aj keď do začiatku sezóny 2015, kedy sa Honda vráti od F1, chýba viac ako rok, Honda už na pohonnej jednotke tvrdo pracuje. Žiadne fotky nového motora Honda ešte neboli zverejnené, ale motor už beží. Zvuk nového prepĺňaného šesťvalca si môžetye vypočuť na videu vyššie.
Motor Honda RA168-E (1,5l V6, 685 koní pri tlaku 2,5 bar), s ktorým McLaren Honda v roku 1988 vyhral 15 zo 16 Veľkých Cien.
Honda sa chce patriť medzi najlepších, preto sa vracia do Formuly 1. Vidí budúcnosť v hybridných systémoch a nové motorové pravidlá Formuly 1 im umožňia túto technológiu prepracovať do dokonalosti. Konštruktéri tak nadobudnú skúsenosti v jednom z najnáročnejších a zároveň najprestížnejších prostredí motoršportu. Aby bola Honda čo najbližšie k McLarenu, presťahuje svoje športové oddelenie do Milton Keynes.
Zdroj: tlačová správa