Rely špeciál Felicia Kit Car bol nástupcom úspešného súťažného vozidla Škoda Favorit, ktorý v roku 1994 dokonca získal titul vo Svetovom šampionáte v kategórii F2. Očakávania ohľadom nového špeciálu tak boli pochopiteľne vysoké. V tom čase, teda v 90. rokoch minulého storočia, bolo bežné, že pretekárske stroje vychádzali zo sériových vozidiel (v dnešnej dobe majú spoločný pomaly len znak na kapote) a ani Felicia nebola v tomto ohľade výnimkou, ale na rozdiel od Favoritu, boli v triede Kit Car povolené rozsiahlejšie úpravy.

Začnime však časťami, ktoré boli so sériovým súrodencom spoločné. Totožný bol napríklad celý skelet karosérie, strecha, dvere či kapota. Rovnaké boli tiež vonkajšie rozmery, s výnimkou viac nafúknutých blatníkov, aby sa do nich vošli väčšie a širšie kolesá. Zaujímavosťou je, že sériová bola dokonca aj palubná doska, samotné prístroje a budíky pochopitelne už nie. Tie pochádzali od značky Stack. 

Najväčšie zmeny pod kapotou

Škoda pre Feliciu Kit Car spočiatku homologovala až dvojicu agregátov, pričom prvým bol osvedčený 1,3-litrový motor s rozvodom OHV, ktorý však ponúkal „len“ 136 koní (100 kW). Značka preto mala v zálohe aj agregát so zväčšeným objemom na 1,5 litra, ktorý už dodával zaujímavejších 156 koní (115 kW). Konkurencia však využívala dvojlitrové štvorvalce a výkonmi boli na inej úrovni. Feliciu Kit Car a jej pilotov tak nečakala jednoduchá úloha.

Inžinieri zo Škody Motorsport to veľmi dobre vedeli, preto spravili všetko preto, aby z Felicie dostali maximum. Motor dostal kované piesty a kľukový hriadeľ, viacbodové vstrekovanie paliva OBR, vstrekovacie trysky Bosch a dokonca používali aj špeciálne športové katalyzátory, ktoré neznižovali výkon. Prednú nápravu tvorilo plne nastaviteľné zavesenie typu McPherson, zatiaľ čo zadná náprava vychádzala zo Škody Pick-up, ale bola dodatočne vystužená. 

Tvrdá drina sa čiastočne vyplatila

V sezóne 1995 sa Škoda zúčastnila s Feliciou Kit Car 24 podujatí, z toho 7 z nich v rámci majstrovstiev sveta. Úspech sa čiastočne dostavil, auto skončilo v triede F2 na celkovom treťom mieste, pričom pred Feliciou sa umiestnili len továrenské tímy Peugeot (306 Maxi) a Renault (Clio Maxi), ktoré disponovali silnejšími špeciálmi. Umiestnenie Škody bolo príjemným prekvapením, lenže v Mladej Boleslavi si veľmi dobre uvedomovali, že ak chcú v nasledujúcom roku bojovať o popredné priečky, musí prísť zmena. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nakoľko spolupráca s automobilkou Volkswagen už bola v tom čase naplno rozbehnutá, Škoda sa dostala ku štvorvalcovému liatinovému motoru OHC s objemom 1,6 litra. Nemci tento agregát na pretekárske účely nikdy nepoužili a tak malo české športové oddelenie pri vývoji prakticky voľné ruky. Motor opäť dostal kované piesty, ojnice, kľukový hriadeľ či nový vačkový hriadeľ. Celkovo sa im z tejto pohonnej jednotky podarilo aj bez preplňovania vydolovať 174 koní (128 kW), pričom hlavnou výhodou v porovnaní so staršou jedna-päťkou bol širší rozsah použiteľných otáčok. 

Výsledky sa dostavili prakticky okamžite

Farby Škody Motorsport hájili Pavel Sibera a Emil Triner, ktorý s Feliciou Kit Car dosiahli niekoľko skvelých výsledkov. Špeciál s novým výkonnejším motorom sa prvýkrát objavil v Portugalsku, kde Sibera okamžite ukázal rýchlosť a bral druhé miesto medzi predokolkami. V Austrálii sa dokonca postavil na najvyšší stupienok, čo na Novom Zélande zopakoval aj Triner (kde sa do pamäti fanúšikov zapísal neskutočnou jazdou dverami napred, tesne pred nájazdom na rampu - vo videu v čase 2:27 min.). Najväčší úspech s Feliciou Kit Car zaznamenala švédska legenda Stig Blomqvist na RAC Rallye vo Veľkej Británii. Nielenže dokázal vyhrať svoju triedu, ale dokonca sa umiestnil na 3. mieste v celkovom poradí, čo bol pre Škodu obrovský úspech. 

Felicii Kit Car sa darilo aj v domácom šampionáte, v priebehu roku 1997 ju však v továrenskom tíme postupne nahradila Octavia Kit Car, ktorá bola predzvesťou prvého špeciálu Škody s pohonom všetkých kolies, Octavie WRC.