Ferrari 308 GT4 Dino
V kalendári ME bolo tento rok 11 pretekov. Jaro Baránek sa zúčastnil 9 z nich. Všetky dokončil, v každých bodoval a spolu získal 83 bodov v konkurencii viac ako 50 jazdcov. Na druhom mieste skončil český pretekár Petr Dlouhý a na treťom Slovinec Igor Kotlušek. Účasť na jednotlivých pretekoch ME nebola jednoduchá a vyžadovala si prípravu, dobré technické zázemie a finančnú, či materiálnu podporu partnerov Autotechna Racing Teamu.
Okrem Majstrovstiev Európy jazdil Jaroslav Baránek aj niektoré preteky Majstrovstiev Slovenska, Centrálnej Európskej Zóny a jedny okruhové preteky historických automobilov v Rakúsku. Spolu odjazdil v sezóne 2012 15 podujatí, čo už je dosť náročné. Zvládnuť presun z jedných pretekov na druhé, medzitým ešte kontrola vozidla po pretekoch a príprava na ďalšie, chce naozaj človeka, ktorý motoršport miluje. Aktuálne je Jaroslav Baránek v severotalianskom meste Cividale, kde bude tento víkend bojovať o celkové víťazstvo v Centrálnej Európskej Zóne historických automobilov v pretekoch do vrchu.
51r ročný Jaro Baránek jazdil sezónu s červeným Ferrari 308 GT4 Dino. Zaujímavosťou je, že to bolo jediné Ferrari v Európskom šampionáte historických vozidiel. Vozidlo minulú zimu zrepasovali priamo v Taliansku a pripravili na sezónu tak, že absolvovalo bez väčších problémov všetkých 15 pretekov. Prípravu auta pred a po pretekoch, výmenu pneumatík, či zapaľovacích sviečok, zvládal Jaro Baránek v úlohe mechanika sám.
Ako povedal, najťažšie preteky sezóny boli v Trento – Monte Bondone. Vonkajšie teploty 34 stupňov, najdlhšia európska trať 17,3 kilometra a viac ako dvesto zákrut, ktoré sa počas dvoch tréningov nedajú zapamätať. Najviac, spolu 178 výlučne historických automobilov štartovalo na pretekoch v toskánskom Chianti.
Divácky najzaujímavejšiu atmosféru zažil v chorvátskom meste Buzet, kde okolo 15 000 fanúšikov pozdravovalo jazdcov ováciami, nadšeným aplauzom a ohňostrojmi. Na každých pretekoch však Jaro zažíval neopakovateľné pocity súdržnosti komunity jazdcov na historických vozidlách. Aj keď si na trati nič neodpustia, v depe sú jedna veľká rodina a pripravení kedykoľvek pomôcť, či poradiť jeden druhému.
A práve pre túto atmosféru a pre adrenalín, ktorý jazdec zažíva počas jazdy v pretekárskom automobile, chce Jaro Baránek v pretekoch automobilov do vrchu pokračovať aj v sezóne 2013. O konkrétnych tratiach je zatiaľ predčasné hovoriť, pretože ich kalendár nie je uzatvorený. Obhajoba titulu Majstra Európy je však pre Jara jasná výzva.
Jaroslav je pripravený pomôcť a poradiť aj ďalším záujemcom, ktorí by chceli spoznať atmosféru a silu pretekov do vrchu historických automobilov.
Výsledky seriálu ME historických áut – PAV 2012 (11 pretekov):
Jaroslav Baránek (Autotechna Racing Team, Ferrari 308 GT4 Dino), 83 b
Petr Dlouhý Česká republika (Czech national team 61 b
Igor Kotlušek Slovinsko (AMD Abarth Slovenija ), 46 b
Zlatko Brožovič Chorvátsko (Belson Team ), 40 b
Marco Naldini Taliansko (Team Italia ), 31 b
Profil Jaroslava Baránka
dátum narodenia: 26. november 1961 v Žiline
výška: 1,78 m
hmotnosť: 85 kg
tím: AUTOTECHNA RACING TEAM
bydlisko: Banská Bystrica (Slovensko)
stav: ženatý, 2 deti
kariéra v PAV:
prvý štart v roku 1996
5 x Majster Slovenska
Vozidlá, na ktorých pretekal:
Škoda Favorit, Formula 3, Seat Leon, Seat Ibiza, Kia c’eed, Ferrari 308 GT4 Dino
Ferrari 308 GT4 Dino
rok výroby: 1974 (vyrobených len 2826 kusov)
motor: 8 valcov, objem: 3000 cm3
výkon: cca 220 Hp
pohon zadných kolies
jediný kus na Slovensku
pre preteky upravil Koiš Racing Team