Do siedmeho kola 2 hodinových pretekov nastúpilo spolu 15 tímov. Z nich medzi stále a tradičné patrí 11 z nich. Tím NipponCars a novoobsadený Svetový mier sa objavujú v KartCupe sporadicky a úplní nováčikovia na týchto pretekoch boli chalani Kejcar až zo Žiliny a tím Pat a Mat z Bratislavy. 15 motokár na trati súčasne je pre verejnosť z bezpečnostných dôvodov neakceptovateľný. Pre skúsených hobby jazdcov v pretekoch je to v zásade horná hranica kapacity priepustnosti trate. Dokonca pre KartCup v Kart1 Aréne platí, že ak je na trati v jedne skupine menej než 9 motokár, sú to vcelku nudné preteky...

Rozprava jazdcov je povinná pred každými pretekmi

Rozprava jazdcov je povinná pred každými pretekmi

VII. KartCup 2012 nudný rozhodne nebol. Po prvýkrát sa preteky jazdili na upravenej trati, ktorá má teraz po zmenených 4 zákrutách väčšiu dĺžku, presne 487 m. Nový rekord trate je teraz 44,96 s, čo je o viac než 1s pomalší čas ako pri predošlej verzii jazdenej do 17.04.


Už začiatok pretekov bol zaujímavý, keď jeden z organizátorov miesto 6 minút nahlásil časomiere 7 minútovú kvalifikáciu. Tento prešľap členovia všetkých tímov len privítali. Kvalifikácie v KartCupe sa zúčastňuje vždy najlepší jazdec tímu, so snahou získať čo najlepšie východiskové miesto na štarte.

Ku kultúre pretekania v KartCupe patrí aj schopnosť a ochota pustiť rýchlejšieho jazdca bez zbytočných konfliktov a agresie...

Ku kultúre pretekania v KartCupe patrí aj schopnosť a ochota pustiť rýchlejšieho jazdca bez zbytočných konfliktov a agresie...

Po kvalifikácii nasleduje zoradenie motokár podľa kvalifikačných časov tesne za seba. Ďalšou zaujímavosťou týchto pretekov bolo, že tím Pat a Mat kvalifikáciu pre neskorý príchod neabsolvoval. Do pretekov preto nastúpili z posledného miesta, ale to chalanom, ktorí sa v pretekoch ocitli celkom náhodou istotne nevadilo. Všetkým trom členom tímu slúži ku cti, že preteky skončili o miesto vyššie ako začali, teda na 14. mieste s celkovo odjazdenými 142 kolami. Posledné miesto v tejto jazde pripadlo nováčikom Kejcar zo Žiliny hlavne preto, že do pretekov tímov nastúpili s počom 5 jazdcov a len na povinnom striedaní museli stratiť minimálne 2x 15 sekúnd. Na budúce sa však už budú nepochybne správať taktickejšie... :)