KartOne Aréna má 17 motokár pre verejnosť a rovnaký počet kár s dovažovaním pre preteky. Oba typy majú výkon 9 k.
Revolúcia kartingu? Nie je to prisilné tvrdenie?
Odpovedzte si sami. Tu sú fakty. Slovensko malo motokárové haly azda odjakživa. Prosto dve desaťročia a viac... Mnohé tradičné už neexistujú, mnohé za veľa nestáli a nestoja... Dejiny halového kartingu na Slovensku sa preto budú písať ako obdobie pred a po KartOne Aréne. Za ostatný rok vyrástli v SR 4 nové haly (KartOne - BA, GoKarts Holíč, CassoviaRing KE, VOLT racing center TN). A podržte sa! Minimálne ďalšie dve sú rozpracované (v BA a KE). Iste, vznik KartOne na tie ostatné prakticky nemá vplyv, ale reštart úplne novej kultúry tu nepochybne vznikol.
Žiadna iná hala v SR nemá 4 samostatné série vytrvalostných pretekov verejnosti s ozaj slušnou konkurenciou. Žiadna iná nehosťuje vyhlásenú medzinárodnú sériu. Žiadna neponúka samostatne káry pre verejnosť a káry s dovažovaním pre pretekárske účely. Žiadna iná "pravidelne" nehosťuje 12 hodinovku. KartOne sa profiluje ako profesionálna racingová aréna s priestorom pre jazdy verejnosti. Ostatné haly sú primárne určené pre jazdy verejnosti s príležitostne zorganizovanými pretekmi. Aj jeden aj druhý koncept sú fajn. Haly na západnom Slovensku si vzájomne pomôžu, aj keď na tom bezprostredne priamo nepracujú. Je zrejmé, čím viac aktívnych jazdcov tu bude, tým lepšie pre každú z nich.
Trať s dĺžkou 505 metrov patrí medzi najdlhšie vôbec!
Celé roky som si vystačil s prilbou a kuklou. Tento rok som si kúpil rukavice, kartingové topánky, overal, chránič rebier... A prečo? Lebo je tu KartOne Aréna.
KartOne aréna je len/už ROK!
Tak už, alebo len? Nadpis vyzerá trošku schizofrenicky. Z hľadiska času je to ozaj LEN. 12 mesiacov v živote nie je veľa. UŽ preto, lebo, to čo sa za ten čas dokázala na Slovensku naozaj nemá obdoby. Úrovňou vo všetkých smeroch, a toto nie je klišé, prekonala očakávania úplne všetkých, ktorí s ňou majú osobnú skúsenosť. Ak patríte k tým, ktorí tam ešte neboli, nebodaj o KartOne ani nepočuli, vrelo vám odporúčam, čo najskôr túto svoju chybu napravte. Ale varujem vás, hrozí vám až nebezpečne prudká návykovosť. Ľudia jej prepadnú rôzne. Od takých, ktorí jazdia raz mesačne a predtým boli v káre raz ročne až po takých, ktorí jazdia 3-5x týždenne a aj tak im to nestačí...
Obroda jazdeckej základne
Vďaka KartOne aréne sa na trati bok po boku stretávajú úplni kartingoví profíci s nadšencami z radov verejnosti a minimálne na tejto trati, kde chodia mnohí tak radi trenovať sa podarilo časový náskok profíkov v dominancii na trati z jedného, dvoch desaťročí zredukovať na necelú sezónu. Úžasné! Do KartOne chodia jazdiť úplne mladí s jednociferným vekom (venujú im pozornosť v špeciálnom programe detský vodičák), cez tínedžerov, 20 - 40 ročných jazdcov a nezriedka sa tu objavia aj páni nad 50r. Rád by som podotkol, že toto zďaleka nie je len pánska záležitosť. Vo viacerých pretekoch už štartovali aj dievčatá a výsledky niektorých z nich zahanbujú väčšinu mužského jazdeckého poľa. Najpodstatnejšie je však to, že na motokárach začali jazdiť ľudia, ktorí by v kartingu v iných halách nenašli zaľúbenie a pasiu.
Majstrovstvá SR v indoor kartingu už v r2013
Akčnosť a invenčnosť zástupcov KartOne, zdá sa, nemá hraníc. Už pár mesiacov pracovali na tom, aby sa tu v sezóne 2013 mohlo jazdiť oficiálne MSR v halovom kartingu. Čerstvá správa vraví, že sa to podarilo. Komu budú určené, aké budú podmienky a pravidlá sa dozviete neskôr. Pre podrobnosti, ale aj iné novinky sledujte TopSpeed.sk aj naďalej...