Treba si začať zvykať
Pred rokmi, keď mal spaľovací motor ešte rezervy, automobilky sa hrnuli do Formuly 1 a vytrvalostného pretekania, aby zlepšili spaľovací motor a posunuli ho do sériovej výroby. Ten proces sa práve končí. Prichádza doba elektrického pohonu. Môže za to rozhodnutie viacerých krajín, ktoré od roku 2040 zakážu predaj áut so spaľovacími motormi. Dúfam, že v tomto ošiali bude Slovensko zdržanlivejšie a tento zákaz neurčí, alebo teda oveľa neskôr. Práve tento zákon v podstate práve zabil kategóriu LMP1. Poviete si, že tam predsa je Toyota a dlhšie sa hovorí o tom, že do LMP1 vstúpi Peugeot. No jednou z hlavných motivácií vyhrávať je konkurencia. Peugeot si povie, že bojovať len s Toyotou nie je dosť veľká výzva a Toyota predsa neostane v tejto sérii sama, prečo by to robili?
Porsche čoskoro prejde za horizont, po ktorom už bude počuť iba piskot pneumatík.
Dovolím sa zahrať na proroka. V sezóne 2018 odjazdí Toyota prvé dve 6-hodinovky, po ktorých nasleduje pre Toyotu prekliata 24h Le Mans. Samozrejme, získajú prvé dve miesta na štarte. Odštartujú a až dokonca pôjdu v tak šetriacom móde, aký Le Mans ešte nezažilo. Len aby tie preteky dokončili. Ak to nedajú ani takto, tak už asi nikdy. Ach, aby som nezabudol. Samozrejme, hneď po Le Mans s okamžitou platnosťou ukončia pôsobenie vo WEC.
Vrátim sa ešte k Porsche. Okrem prvého roku vo WEC, keď 919 bola v začiatkoch vývoja, dominujú celému šampionátu. 3x po sebe vyhrali Le Mans a pravdepodobne k teraz získajú aj 3. titul majstrov sveta v rade.
Pre prípadných fanúšikov Formuly E, Porsche vstupuje do šampionátu od sezóny 2019/2020! Parádne správy! Fu, tá umelá radosť je ale náročná...