Vyzeralo to, že Toyota sa stane druhou japonskou automobilkou, ktorá vyhrá Le Mans. Ale tesne pred koncom ich zastavili technické problémy a víťazstvo tým darovali Porsche.
Porucha v poslednom kole!
Tohto ročné preteky sa veľmi sľubne vyvíjali pre Toyotu, dlho viedli, pred koncom boli na prvom a treťom mieste, keď prišlo niečo, čo nikto nečakal. Vedúca Toyota TS050 Hybrid s číslom 5 zastavila v poslednom kole na cieľovej rovinke s poruchou motora. Do konca zostávali posledné tri minúty a Nakajima sa snažil auto doviesť do cieľa 13,6 km dlhého okruhu. Trvalo mu to ale 11 minút a 53 sekúnd, pravidlá však dovoľujú maximálne 6 minút, potom už posádka nie je klasifikovaná.
24 hodinovku po dramatickom konci vyhralo Porsche
Toyota sa mohla po Mazde stať druhou japonskou automobilkou, ktorá vyhrala Le Mans, no bude si musieť ešte minimálne rok počkať. Prvé miesto teda padlo do vienka Porsche 919 Hybrid s číslom 2 a posádkou Dumas, Jani, Lieb. Pre Porsche to bolo už 18. absolútne víťazstvo v Le Mans a značka je tak najúspešnejšia v histórii legendárnych pretekov.
Víťazné Porsche 919 Hybrid
Druhé miesto obsadila posádka Sarrazin, Conway, Kobayashi v Toyote TS050 Hybrid s číslom 6 a tretie miesto patrilo Audi R18 s číslom 8 a posádke di Grassi, Duval, Jarvis. Obidve Audi trpeli technickými problémami, no auto číslo 8 ich malo menej ako auto s číslom 7. Hoci nevyhrali, stále držia rekord ako automobilka s najdlhšou šnúrou pódiových umiestnení, čo sa im darí od ich debutu v roku 1999. Jedinou posádkou súkromného tímu v triede LMP1, ktorá dokončila tohtoročnú 24-hodinovku v Le Mans, boli jazdci Prost, Heidfeld a Piquet jr. na Rebellione R-One AER s číslom 12.
Zdroj: fiawec.com, tlačová správa Porsche
Foto: fiawec.com, Porsche