Potreboval zmenu
"Pôsobenie v súťažiach cestných automobilov na okruhoch považujem za ďalšiu veľkú životnú výzvu. Môj prestup do okruhových súťaží bol celkom logický, pretože už som nechcel ďalej jazdiť rovnaké rely preteky. V tomto seriáli som pôsobil viac ako desať rokov, potreboval som zmenu. Už som nechcel cestovať na tie isté trate, bojovať o tie isté pocty s tými istými súpermi. Už som to všetko veľmi dobre poznal. Už to začala byť rutina," objasnil Sébastien Loeb svoj minuloročný prestup v rámci svetového motošportu.
"V roku 2013 som z rôznych dôvodov odjazdil iba štyri kolá celého seriálu MS v rely, takže s takým malým počtom pretekov som už jubilejný desiaty titul majstra sveta nemohol získať," reagovala najväčšia hviezda najbližšieho motoristického májového víkendu v Orechovej Potôni na otázky novinárov.
Keďže Loeb sa k motošportu dostal až ako 21-ročný v roku 1995, odpovedal aj na otázku, čo si do rely pretekov priniesol zo športovej gymnastiky, ktorej sa dlhé roky predtým aktívne venoval. "Gymnastika ma ako mladého športovca naučila zvládať psychický tlak, ktorému som bol vystavený v nej, a ktorému som sa neskôr nevyhol ani pri motoristickom športe. Gymnastika ma naučila správnej rovnováhe a totálnej koncentrácii na všetko, čo som robil. Práve plná koncentrácia na jazdu v teréne i na okruhu je pri motoristickom športe veľmi dôležitá. Vďaka gymnastike som zbytočne nepodliehal tlaku, ktorý na mňa za tých desať rokov, počas ktorých som bojoval o tituly majstrov sveta v rely, moje okolie na mňa vyvíjalo. Vďaka gymnastike a súťažiam v nej, som bol už odolným športovcom," zhrnul Sébastien Loeb svoje súťažné skúsenosti, ktoré mu pomohli doteraz až 116-krát vystúpiť na stupne pre troch medailistov na rôznych motoristických súťažiach.
Všetky doterajšie úspechy najúspešnejšieho pilota sveta sú spojené so značkou Citroen.
Očakáva sa veľké množstvo divákov
"Sme veľmi radi, že po dvoch vydarených podujatiach z minulých rokov sa nám aj teraz podarilo pripraviť tretie pokračovanie prestížneho seriálu MS cestných automobilov FIA WTCC a ETCC. Teší nás, že vďaka promotérovi tohto seriálu sa nám podarilo na Slovensko priviesť opäť špičkových svetových jazdcov. Minulý rok naše preteky naživo na Slovakia Ringu videlo takmer 30 000 divákov, verím, že podobné množstvo priaznivcov motoristického športu príde do Orechovej Potôni aj počas najbližšieho víkendu," ujal sa slova na stretnutí s novinármi v Bratislave generálny riaditeľ Slovakia Ringu Pavel Čulík.
Prezident Slovenskej asociácie motoristického športu (SAMŠ) Dušan Koblíšek neskrýval spokojnosť, že slovenský rýchlostný okruh Slovakia Ring opäť patrí do "cestovného poriadku" tohoročného seriálu MS FIA WTCC. "Fakt, že Slovakia Ring tretí rok za sebou hostí podujatie MS WTCC, ktoré patrí medzi najsledovanejšie motoristické športy na svete, je pre slovenských organizátorov veľmi dobrým vysvedčením. Som rád, že sme pre priaznivcov športu pripravili ďalšiu špičkovú akciu. Pred jej začiatkom želám pretekárom, aby sa im na okruhu darilo, a divákom želám ďalší zo nezabudnuteľných zážitkov," vyslovil vo štvrtok svoje želanie šéf SAMŠ Dušan Koblíšek.
Slováci budú fandiť Homolovi
Ako v seriáli MS FIA WTCC bude silným diváckym lákadlom spomínaný Sébastien Loeb, v pretekoch ETCC budú slovenskí priaznivci držať palce najmä Matejovi Homolovi, ktorý minulý rok v rámci podobného podujatia vyhral jednu jazdu v rámci európskeho šampionátu cestných automobilov (ETCC).
"Tento rok chcem na Slovakia Ringu vyhrať obe jazdy, aby som sa mohol konečne doma pred vlastnými priaznivcami tešiť aj z celkového triumfu," povedal pre agentúru SITA jazdec tímu Homola Sport, ktorý tohoročný seriál WTCC odštartoval veľmi smoliarsky.
"Na prvých pretekoch seriálu ETCC vo Francúzsku som zažil prvú vážnu haváriu v kariére. Trikrát som v plnej rýchlosti pri piatom rýchlostnom stupni trafil betónovú bariéru a rozbil som naše nové auto BMW. Iba v stredu večer sa nám ho podarilo dať dokopy. Dokonca hrozilo, že na týchto pretekoch na Slovakia Ringu nebudem štartovať. Našťastie, všetko sme stihli, takže v piatok ideme v Orechovej Potôni tréningové jazdy," pokračoval úradujúci vicemajster Európy v seriáli FIA ETCC, ktorý v novej sezóne prestúpil do vyššej kategórie.