Po sezóne odišiel aj technický riaditeľ James Allison, ktorý tiež zakotvil vo Ferrari. Ďalšia kľúčová osoba, riaditeľ IT Greame Hackland si to namieril do Williamsu. Do rovnakého tímu prešiel aj Dave Wheater, ktorý mal na starosti aerodynamický výkon auta. Pretekový inžinier Ciaron Pilbeam skončil v McLarene. Lotus mal však už počas sezóny finančné problémy, ktoré spôsobili, že museli prepustiť poradcu Jackieho Stewarta a spolu 80 zamestnancov továrne v Enstone.
Kimi Räikkönen z Lotusu odišiel ešte pred koncom sezóny. Po posledných pretekoch ho nasledovalo veľa kľúčových ľudí. Dokáže Lotus vôbec postaviť konkurencieschopné auto?
Lotus Räikkönenovi neplatil od začiatku sezóny, Kimi bude v roku 2014 jazdiť za Ferrari.
Éric Boullier nakoniec musel priznať, že zaťali sekeru poriadne hlboko. Ich dlh sa vyšplhal na 186 miliónov dolárov. Prezident Lotusu F1, Gérard Lopez, však zobral väčšinu dlhu na seba a svoju spoločnosť Genii Capital, konkrétne 130 miliónov dolárov. Tím tak zostáva dodávateľom a zamestnancom dlžný „len“ 56 miliónov. Na konci sezóny sa snažili uzavrieť dohodu s Ijazom Mansoorom, predstaviteľom spoločnosti Quantum Motorsport. Aj keď po dlhých rokovaniach verili, že dohoda je na dobrej cesta, no nakoniec k ničomu neviedli. Ijaz povedal, že ľutuje dlhé a netransparentné jednanie, ktoré zapríčinilo problémy a bude sa snažiť o novú dohodu.
Lotus ešte nemá dohodu s Renaultom o dodávke motorov. Nezúčastnia sa prvých testov v Jereze. Vraj ešte ani nezaplatili vstupný poplatok na novú sezónu!
Čo prinesie nová sezóna? Lotus má veľa nezaplatených faktúr a dodávatelia s ním pomaly prestávajú spolupracovať. Napríklad nemajú ešte uzavretú zmluvu s Renaultom, ktorého motor by mal poháňať ich auto. Kvôli chýbajúcim súčiastkam nevyvíjajú monopost potrebným tempom a nestihnú ani prvé testy v Jereze. Vraj ešte neuhradili ani vstupný poplatok pre sezónu 2014!
Éric Boullier sa snaží situáciu upokojovať, jeho rečiam už ale takmer nikto neverí.
Tím si teraz nemôže dovoliť pilota Räikkönenovho kalibru a bude sa musieť spoľahnúť na Romaina Grosjeana a Pastora Maldonada. Grosjeana výrazne podporuje Total a Maldonado priniesol 30 miliónov dolárov od spoločnosti PDVSA. Vo výhľade mali aj Nica Hülkenberga, ktorý ale za sebou nemal taký balík ako Maldonado a jeho manažment vyžadoval dotiahnutie dohody s Quantum Motorsport. No z Lotusu neprichádzajú len zlé správy, tím získal nového sponzora Saxo Bank. Boullier povedal, že rozpočet na sezónu 2014 už majú garantovaný a nemali by sa opakovať problémy z minulého roka.
Zdroj: autoblog.com, f1.sk, autosport.com