Slovenská trať je s dĺžkou 1172 metrov kratšia, než predošlé okruhy. Má množstvo úzkych a stredne pomalých technických zákrut. Pripomína tak staršie - pôvodné typy motokárových okruhov. Trať ide proti smeru hodinových ručičiek. 

V triede OK-Junior vedie Belgičan Dries Van Langendonck. S jeho pozíciou chcú určite zatriasť napríklad Španiel Christian Costoya a Talian Iacopo Martines. Do prvej päťky mieria Angličania Roman Kamyab a Sebastian Minns, no nemožno prehliadnuť talentovaného Niklasa Schauflera (Rak.). Na prvom podujatí vo francúzskom Val d'Argenton bol veľmi presvedčivý aj Rocco Coronel (Hol.), syn známeho pretekára cestovných vozidiel Toma Coronela.

Niektoré deti jazdia už od 4 rokov (napr. Max Verstappen), no väčšie súťaže začínajú približne od 5-6 rokov.

Slovenské kolo FIA Majstrovstiev Európy v motokárach by v triede OK mohlo zažiť nový zvrat v súboji medzi Britom Joe Turneym a Brazílčanom Gabrielom Gomezom. Zdá sa, že do tesných súbojov by sa mali zapojiť aj Thibaut Ramaekers (Bel.), Matheus Morgatto (Braz.), Lewis Wherrell (Angl.) a Louis Iglesias (Franc.).

Situácia v poradí FIA Karting Academy Trophy je aj pre Slovensko veľmi zaujímavá: náš Jakub Gašparovič a Dan Allemann (Švajč.) vedú priebežné poradie! Po smole vo Francúzsku sa ukáže skutočný potenciál  pretekárov Nikolaosa Karagiannisa (Grécko), Liliana Soaresa (Franc.), Sachu van't Pad Boscha (Hol.) a Erika Poulsena (Švéd.).

Harmonogram:
 
Piatok 21. júna
08:00 – 13:05 : voľný tréning
13:10 – 14:58 : kvalifikačný tréning
15:35 – 18:50 : kvalifikačné rozjazdy 
 
Sobota 22. júna
08:00 - 09:39: warm-up
09:50 - 18:40: kvalifikačné rozjazdy 
 
Nedeľa 23. júna
08:30 - 09:55: warm-up
10:05 - 10:40: kvalifikačné rozjazdy - Akadémia
10:45 - 12:20: Super Heats - Junior & OK
13:55 - 16:35: finále 
 
Zaujímavosti:
štartovné na jedno podujatie je 1050 eur (za jazdca). Celý pretekársky víkend profesionálny tím stojí až 15 - 20 tisíc eur! Pre menšie súkromné tímy (ako aj slovenské) to vychádza na približne 6000 - 7000 eur za víkend (plus štartovné). Celá sezóna tak môže vyjsť tie najväčšie tímy aj na pol milióna eur. Samotný konkurenčný vývoj už pripomína Formulu 1. Záleží aj, aké drahé materiály používate, koľko motorov či pneumatík si dokážete zabezpečiť a pod. Najlepšie tímy menia na každý tréning novú sadu pneumatík (220 eur).
Max. rýchlosť na našom okruhu SKC je 122 km/h, čo je vlastne diaľničná rýchlosť na otvorenej motokáre bez pásov, kde sedíte takmer na zemi a v konkurencii tuctov ďalších pretekárov okolo vás. Pričom motokáry OK majú 150 kg a juniorské 145 kg.
 
Preteky na SLOVAKIA RINGU môžete sledovať zadarmo a naživo priamo na okruhu, alebo aj v oficiálnej aplikácii FIA Karting Championship (www.fiakarting.com) a na sociálnych sieťach promotéra. Slovensko zastupuje sedem pretekárov vo všetkých troch triedach.
 
Ďalšie informácie nájdete poriežne na www.slovakiaring.sk.