Monumentálna nehoda

V sobotnej kvalifikácii si Maťo po problémoch so spliterom, cez ktorý mu ešte v depe prešiel jeho tímový kolega nevedel polepšiť a skončil na zadných miestach. Ako klinec do rakvy na okruhu, kde sa nedá predbiehať mu komisári udelili penalizáciu za prirýchlu jazdu pod červenými vlajkami, čo ho odsunulo na posledné miesto. A potom prišli prvé preteky. Z prvého radu odštartovali dva VW Roba Huffa a Mehdiho Benaniho. Prešlo niekoľko zákrut a prišla hrôza. Pri súboji o prvé miesto sa tímoví kolegovia zasekli kolesami a nasledovala rana do zvodidiel. Oba VW Golf GTI TCR to odhodilo do zbytku štartového poľa, čo predstavuje ďalších 25 áut! Vzduchom lietali nielen plechy a karbón, ale dokonca aj celé autá! Došlo aj k malým požiarom a jazdci sa museli evakuovať cez kufor! Maťo mal výborný štart, ale ostal spolu s ostatnými zakliesnený v zmesi trosiek. Po vyše dvoj hodinovej oprave trate preteky reštartovali. Maťo si cez preriedené pole vyjazdil 12. priečku a naznačil, že nedeľa môže priniesť veľké veci.

Prvé body - prvá výhra

Nedeľa začala fantasticky a Maťo sa po prvý krát dostal do druhej časti kvalifikácie. Peugeot fungoval výborne a Maťo mal serióznu šancu na veľké úspechy. 8 miesto z kvalifikácie znamenalo tretiu priečku na štarte prvých nedeľných pretekov. Maťo mal slušný štart a udržal si 3. priečku. Potom však pred ním jazdiaci Yvan Muller zaútočil na prvého Sheddena. Mullerovi útok nevyšiel a 4 násobného majstra sveta vďaka tomu šikovne prekonal Maťo Homola. Dostal sa takmer na prvé miesto, no rozpútal sa opäť chaos. Shedden nedobrzdil do šikany a Maťo zle trafil obrubník a odhodilo ho bariéry, kde si poškodil celú bočnú stranu auta. Za nimi pokračoval tradičný chaos pre tento okruh s niekoľkými kolíziami. Chvíľu sa zdalo, že Peugeot ten náraz nezvládol, ale našťastie držal po kope. Shedden si však za skrátenie šikany odniesol 5 sekundovú penalizáciu, takže vo vedení pretekov bol Maťo! Neúprosne však naňho tlačil Muller, avšak Maťo ho dokázal držať za sebou. Potom však Maťo musel prejsť povinným Joker Lapom (dlhšia verzia dráhy) a tam Muller vycítil šancu. Začal jazdiť rýchle kolá a Maťovi utiekol na takmer 4,5 sekundy. To by mu už možno stačilo, no keď Muller zašiel do Joker Lapu, spravil chybu a Maťo sa vrátil na prvé miesto. S tým už Francúz nič spraviť nedokázal a po katastrofálnej sezóne sa Maťo dočkal vykúpenia. Ako historický prvý Slovák vyhral preteky WTCR a zapísal sa do histórie!

Toto víťazstvo ho akoby polialo živou vodou a v druhých bojoval ako lev, ktorého nosí na prednej maske. Z ôsmeho miesta výborne odštartoval a prebojoval sa na šieste miesto za synovca Yvana Mullera, Yanna Ehrlachera. Pred neho sa aj mimo pozornosti kamier dostal! Pozíciu v top 5 si mohol aj zlepšiť, keďže okrem vedúceho Bjorka bol od všetkých rýchlejší. Avšak preteky boli narušené častými výjazdmi Safety Car, takže bolo po predbiehacích manévroch. Konečne 5. miesto v cieli dalo bodku za najlepším víkendom za dva roky.

Maťo je konečne naozaj späť a už 13.7 sa bude preháňať po Slovakiaringu!

Foto: fiawtcr.com