Francoisova odpoveď bola, podľa mňa, polovičatá. Prezradil to, čo všetci Slováci už pár rokov vedia - že máme najväčší počet vyrobených áut na počet obyvateľov na svete. Uviedol, že až takmer 40% rodín v SR priamo, alebo nepriamo živý automobilový priemysel. To môže byť dobrý, no sotva jediný dôvod pre cyklický návrat Majstrovstiev sveta FIA WTCC na Slovensko. Zásadným dôvodom musí byť kvalita a atraktivita SlovakiaRingu. Moderný okruh je naozaj super rýchly, po Spa Francorchamps je v Európe aj druhým najdlhším (severná slučka až doposiaľ nejazdila žiadne oficiálne FIA preteky), a jazdci ho majú veľmi radi. Na druhej strane pred ním majú rešpekt. A to sú dôvody, prečo môžu naši fanúšikovia motoršportu vidieť špičkové svetové podujatie pri Dunajskej Strede už po štvrtýkrát! Je to veľká vec a v žiadnom prípade to nemožno brať ako samozrejmosť. Svet je plný kvalitných a špičkových okruhov, každý promotér svetovej série si ozaj má z čoho vyberať.
Maťo Homola bude prvým Slovákom, ktorý štartuje nie len vo WTCC, ale vôbec v okruhových pretekoch svetového formátu. Bude to extrémne náročné, pretože v jeden víkend bude pretekať v dvoch šampionátoch súčasne!
Chýbal lokálny hrdina
Francois uviedol, že až do tohto roka však mix nebol dokonalý. Chýbal tomu totiž jeden veľmi podstatný prvok - lokálny hrdina a miláčik tribún. Spomenul, že si pamätá ako pred rokom na tlačovej konferencii Matej Homola uviedol, že jeho veľkým snom je v sezóne 2015 pretekať vo WTCC. To sa síce kompletne nenaplnilo, Maťo aj tento rok štartuje v "dcérskej sérii" ETCC, no Matejov sen sa tento víkend predsa len splní. To sa podarí vďaka veľkej snahe organizátora seriálu Francoisa Riberia a podpore činovníkov FIA dostal Matej Homola na štart vo WTCC ohromnú výnimku. Takú doposiaľ nikomu neudelili. Pravidlá FIA totiž nepoznajú možnosť a okolnosti, aby jazdec nižšej série mohol v rovnaký pretekový víkend nastúpiť v top lige a súperiť s tými najlepšími jazdcami sveta. Prezident SAMŠ Ďusan Koblišek spomenul, že na nedávnej schôdzi činovníkov, kde sa táto výnimka pre Maťa riešila nebol pri hlasovaní proti jediný komisár, čo je naozaj skvelá správa a veľká podpora nášmu jazdcovi z centrály FIA v Paríži.
Nech už Maťove zápolenie na domácej trati dopadne akokoľvek, nepochybne to pre neho bude celoživotný zážitok, a tiež skvelý zápis do jeho osobného pretekárskeho CV. Držíme mu všetci palce! Už od piatku v tréningoch až po nedeľné vyvrcholenie.