Maťové nervy dostali zabrať
Sobotňajšia kvalifikácia priniesla radosť do tímu BRC Racing Team, keďže Maťo bol od začiatku opäť najrýchlejší Hyundai spomedzi celého štartového poľa a v jednom momente bol dokonca na prvom mieste. Po 20 minútach skončil Q1 na 4. mieste a komfortne postúpil do druhej kvalifikácie. Aj v nej bol opäť najrýchlejším jazdcom na Hyundai i30 N TCR slovenský pretekár a obsadil 6. miesto. Z tejto priečky aj štartoval do dnešných prvých pretekov. Štart Maťovi nevyšiel úplne podľa jeho predstáv, stratil dve priečky, no aspoň sa mu tým pádom úspešne podarilo vyhnúť viacerým kontaktom. Ich výsledkom bolo vypadnutie niekoľkých jazdcov a Maťo sa šikovnou jazdou prepracoval až na tretie miesto. Halder (Honda) sa k nemu začal približovať, keďže jeho auto na tomto okruhu fungovalo skutočne dobre a tiež nemal záťaž vo vozidle „za úspech“, ako Maťo po poslednom víkende.
Logicky sa schyľovalo k súboju a Maťo o svoje tretie miesto skutočne nechcel prísť. „Bojoval som, čakal som súboj a v prvej šikane som ho možno mohol pustiť, ale pozíciu som tak ľahko dať nechcel. Dostal som parádnu ranu, ale našťastie len na bok. Hneď v ďalšej šikane, kam sme vchádzali skoro bok po boku, bol Halder dlhý na brzdách, a čakal som, že ju skrátka prejde rovno. Išiel som si svoju stopu a nechcel som bojovať. Z pre mňa nepochopiteľných dôvodov sa však Halder prudko vrátil na trať a jednoducho ma zostrelil,“ povedal sklamaný Maťo po pretekoch. Pachuť po sobotnom zlom výsledku, keď iný pretekár tvrdo odstrelil Maťa, ktorý sa pohyboval na treťom mieste, zostávala dlho do noci. Celé to podporilo ešte nepochopiteľné rozhodnutie stewardov, ktorí nedali Halderovi, zodpovednému sa incident, žiadny trest. Následkom tejto nehody bolo nielen odtrhnuté okleso vrátane zavesenia, ale aj poškodenie motora, ktorý museli mechanici Maťovho tímu BRC Racing Team vymeniť. Opravy trvali až do 4:00 ráno a od 7:00 pokračovali. Slabou náplasťou bolo, že Maťo nedostal trest za výmenu motora, ktorým štandardne býva štart z posledného miesta na štarte, keďže uznali, že poškodenie motora bol zásah „vyššej moci“.
Aj taký býva motoršport a treba sa z toho dokázať otriasť. Maťov štart do nedeľných pretekov bol výborný a hneď sa dral dopredu. Už v treťom kole sa na krátky okamih ocitol na treťom mieste, no neskôr oň prišiel. Následne dokázal predbehnúť krásnym čistým manévrom vo vysokorýchlostnej zákrute Parabolica pred ním idúceho Baerta (Audi) a tretie miesto si udržal až do konca pretekov. „Som neskutočne šťastný! Tento výsledok nie je len môj, ale celého tímu, ktorý sa na aute nadrel počas celej noci. Veľmi im za to ďakujem. Priznám sa, že som sklamaný zo včerajška. Mohol som mať dve tretie miesta a mega porciu bodov do šampionátu. Vážim si však dnešné umiestnenie a všetko je asi tak, ako to má byť,“ uzavrel Maťo víkend v Monze. Aktuálne sa Maťo po polovici šampionátu TCR Europe 2020 pohybuje na priebežnom šiestom mieste. Nadchádzajúce preteky sú na programe už o 2 týždne, na okruhu Circuit de Barcelona Catalunya.
Foto/Zdroj: TS Maťo Homola