Tím Maťa Homolu uviedol, ako veľmi je Hyundai i30 N TCR znevýhodnený. Hyundai i30 N TCR má určenú najvyššiu svetlú výšku 90 mm. Ostatní sú o 1 - 2 cm nižšie. Čo sa týka hmotnosti, i30 N TCR je zároveň najťažšia v štartovom poli, spoločne s modelom RS3 LMS. Taký Peugeot 308 má až o 80 kg menej, Cupra o 40 a Honda Civic o 30 kg menej. Aby toho nebolo málo, výkon má i30 N ako jediné auto v poli škrtený o 5 %, na úroveň 95 %. Ostatné autá sa pohybujú od 100 % do 102,5 % možného výkonu.
Kým sa toto neprehodnotí, ťažko môžeme slovenského jazdca očakávať výraznejšie vpredu. Aj keď Maťo Homola vedel, že to nebude spravodlivý súboj, chuť pretekať nakoniec zvíťazila. V sobotnej kvalifikácii sa mu nedarilo a nepostúpil ani do druhej kvalifikácie a obsadil v Q1 16. miesto. To bola aj jeho štartovacia pozícia ako do sobotňajších tak do nedeľňajších pretekov. V tých sobotných predviedol perfektný štart, keď sa hneď v prvom kole pretlačil až na 10. miesto. V štvrtom kole však na výjazde v jednej zo zákrut trafil plastovú prekážku, ktorá vyznačuje limity trate, čo mu poškodilo predný splitter a začal strácať. „Nevedel som ísť rýchlejšie, opäť sa mi, žiaľ, zopakoval problém s diferenciálom, ako v posledných pretekoch, auto so mnou niekedy v zákrutách bojuje, toto musíme do zajtra vyriešiť. Skončil som nakoniec jedenásty, z čoho nemám vôbec radosť.“ Ak by ste niekedy chceli tipovať výsledky športových podujatí, skúste to na stavkova-kancelaria.com
Tvrdé boje mu vrátili úsmev na tvár
Tím čakalo ďalšie laborovanie s nastavením a ďalšie preteky. Rovnaká štartová pozícia a takmer rovnaký scenár ich čakal aj v nedeľu. Výborný štart a rýchly postup vpred. Hneď v prvom kole skočil Maťo na 11. miesto, keď sa mu podarilo predbehnúť niekoľko jazdcov. Potom sa však štartové pole potrhalo a rozostupy medzi jazdcami sa natiahli. „Vedel som, že musím premýšľať. Nechcel som jazdca pred sebou predbiehať riskantne hneď, naše auta boli rovnako rýchle, len keď som bol za ním v slipstreame. Predbehnutie by tak bolo možné len na brzdy, tak som si to nechal do posledného kola,“ vyjasňoval Maťo jeho pohľad na preteky. V ňom zaútočil a aj vďaka vypadnutiu niekoľkých jazdcov bol chvíľu na 8. mieste, no po malej chybičke sa pred neho natlačil Coronel.
„Škoda toho, na zlikvidovaných gumách mi trocha „uletela prdel“ a jednu zákrutu som si doslova predriftoval, čo Tom (Coronel) využil,“ uzatvára po pretekoch Maťo a dodáva: „Deviate miesto po štarte zo 16. je fajn, ale je to úplne inde, ako by som chcel končiť preteky. Verím, že sa už niečo konečne podarí spraviť s BoP (balance of performance), lebo takto to byť jednoducho nemôže.“ Ďalšie preteky čakajú slovenského jazdca 18. 06. na holandskom okruhu Zandvoort.
Zdroj/Foto: Maťo Homola Media