Smola stále Maťa neopustila
„Som spokojný, nie som úplne vpredu, ale viem, že je tam rezerva, nakoľko sme jazdili staršie pneumatiky. Z auta mám veľmi dobrý pocit, verím, že zajtra to bude fungovať tak, ako si predstavujem,“ povedal Maťo po piatkových tréningoch.
Sobotný program sa začínal kvalifikáciou. V prvej kvalifikácii obsadil Maťo 10. miesto, čo pre neho znamenalo postup do druhej kvalifikácie z desiateho miesta. Jeho tímový kolega do Q2 nepostúpil. V druhej kvalifikácii Maťo tlačil o niečo viac a niekoľkokrát rezal zákruty tak, až to bolo vyhodnotené ako nedovolené skracovanie trate. Toto malo viesť k zrušeniu jeho najlepšieho času. Stewardi však prijali nepochopiteľné rozhodnutie: „Nerozumiem tomu. V žiadnych pravidlách nie je napísané, že som mal dostať trest. Skrátka môj čas mali zrušiť a namiesto toho som dostal trest 5 miest prepad na štarte s argumentáciou, že zrušenie času by nič neprinieslo. Nie je to fér!“ povedal po kvalifikácii rozhorčený Maťo Homola.
Do pretekov teda odštartoval zo 17. miesta. Už v prvom kole sa po výbornom štarte dostal za tímového kolegu Nagya a následne dokázal nielen benefitovať z bojov pred ním, ale aj ukázal svoje jazdecké umenie: „Podarilo sa mi niekoľkých jazdcov predbehnúť a prepracovať sa vpred, z čoho mám veľkú radosť. Jeden jazdec ma pretočil a vďaka tomu získal pozíciu, som zvedavý, ako k tomu pristúpia rozhodcovia,“ konštatuje po pretekoch Maťo.
K penalizácii nakoniec došlo a v pretekoch obsadil finálne 8. miesto. Do nedeľných pretekov bude štartovať už z 12. priečky, keďže penalizácia platila len pre prvé preteky. „Dnes som si aspoň dobre zapretekal. Dostať sa zo 17. miesta na štarte na konečné 8. vždy poteší. Stále si však myslím, že rozhodnutie nebolo správne. Ale aj taký je pretekársky život a niekedy skrátka nie je všetko fér. Hádžem to za hlavu a zajtra idem do pretekov s čistou hlavou,“ uzatvára Maťo.
Druhé preteky štartovali na francúzskom okruhu Paul Ricard krátko pred 12:30. Maťo Homola nemal dobrý štart a hneď sa prepadol až na 17. miesto. „Ten štart mi vôbec nevyšiel. Auto hrozne „hrabalo“ a stratil som niekoľko miest,“ skonštatoval Maťo. Neskôr zviedol niekoľko súbojov a podarilo sa mu dostať až na 12. miesto, no ku koncu mu začali odchádzať pneumatiky a nedokázal odraziť útok Oriolu, ktorý ho pár kôl pred cieľom predbehol.
„Fakt som mal pocit, že mi exploduje zadná pneumatika, bol to neskutočný buchot,“ dodáva. Maťo doviezol svoj Hyundai i30 N TCR do cieľa na 13. mieste, no ešte počas pretekov dostal J. Briché penalizáciu +5 s za nedodržiavanie limitov trate (rezanie zákrut), čo posunulo Maťa vo finálnom hodnotení na 12. miesto. „Nebol to víkend podľa mojich predstáv, ale mám nejaké body doma a som v TOP 10. Je to pre mňa dôležité a do Zolderu (Belgicko) idem s odhodlaním víťaziť. Máme pred sebou ešte s tímom dlhú cestu počas tejto sezóny, ideme do toho naplno!“ uzatvára Maťo francúzsky víkend.
Zdroj/Foto: TS Maťo Homola