Peugeot na Hyundai a Hondu nestačí
Kvalifikácia sa odohrávala čisto v réžii automobilov značky Hyundai a Honda. Maťo Homola, ako aj jeho tímový kolega, sa pohyboval na konci druhej desiatky a na začiatku tretej. Strata viac ako 2,5 s je pri pretekoch cestovných vozidiel viac ako nedosiahnuteľná. Konečný výsledok kvalifikácie znamenal pre Maťa 21. miesto na štarte do druhých pretekov víkendu. “Môžem povedať, že je to pre mňa viac ako šok. V Marrákeši som videl, že nestíhame na prvých, ale pripisoval som to špecifickému mestskému okruhu a povrchu. No na tomto okruhu je naša strata ešte ďaleko väčšia,” konštatoval po kvalifikácii Maťo.
Po vydarenom štarte, kedy Maťo získal niekoľko pozícií a nespoliehal sa na elektronických asistentov štartu, ale na svoje nohy, musel po 2 kolách do boxov. “Po štarte bola veľká mela a dostal som niekoľko rán. To poškodilo natoľko moju geometriu, že auto bolo neovládateľné a takmer som nevedel prejsť zákrutu.” V boxoch mechanici dokázali dať auto dohromady a Maťo mohol opäť vyštartovať do pretekov, ani nie tak pre výsledok, ale pre kontrolu, či je auto v poriadku a bude môcť pokračovať v tretích pretekoch víkendu, ktoré boli naplánované vzápätí.
Štart ostatných pretekov víkendu Maťovi opäť vyšiel a už v treťom kole sa pohyboval na 16. priečke, nielen vďaka predbehnutiu niekoľkých jazdcov, ale aj kvôli početným kontaktom, po ktorých viacero pretekárov preteky nedokončilo a museli odstúpiť. V 7. kole sa nad Hungaroringom objavil dážď a preteky boli zastavené. Počas prerušenia však prestalo pršať a žiadny z jazdcov neodštartoval do pretekov na mokrých pneumatikách. Preteky boli neskôr odštartované za neutralizačným vozidlom. Maťovi sa až do cieľa podarilo udržať 16. miesto.
“Bolo to náročné, ale je to aspoň trocha zadosťučinenie. Napriek všetkému nám stále chýbajú takmer 2 sekundy. Verím, že dokážeme zanalyzovať údaje, niekde nájsť aspoň malé zrýchlenie, ale hlavne, že sa prehodnotí BOP. Jednoducho sme počas týchto dvoch pretekárskych víkendov nemali ani na prvú desiatku,” uzavrel celý víkend Maťo Homola.
Bilancia celého víkendu je 20. a 16. miesto. Je evidentné, že auto je stále v procese vývoja. Veríme, že belgický tím DG Sport Competition a Peugeot Sport spravia všetko preto, aby dokázali auto zrýchliť. Držte palce, najbližšie sa jediný slovenský pretekár, ktorý jazdí svetový pohár WTCR, predstaví na legendárnom okruhu Nurburgring - Nordschleife 10. - 12. mája.