Sobota začala voľným tréningom 1 a 2. V prvom tréningu sa tím zameral na prípravu bŕzd, správne nastavenie pruženia a voľbu tlakov v pneumatikách. Navrhované testovanie prekazili malé problémy s aerodynamickými panelmi v zadnej časti a zadným difúzorom, nakoľko auto dosahuje príliš vysoké rýchlosti po dlhú dobu. Aj vďaka tomuto Maťo nemohol skúsiť naozaj rýchle kolo. Tieto problémy sa po prvom tréningu podarilo odstrániť a v druhom začal Maťo jazdiť rýchle kolá. Na dlhú dobu sa usadil na 2. mieste hneď za tímovým kolegom Dušanom Borkovićom, no v závere sa prepadol na 7. priečku. „Je to fajn výsledok a vieme, čo ešte upraviť, aby sme boli schopní v kvalifikácií ukázať rýchlosť. Vieme, že máme dobré tempo a budeme sa snažiť ho zachovať aj do kvalifikácie.”

Výlet v prvej časti kvalifikácie

No to ešte Maťo Homola nevedel, čo ho v kvalifikácii čaká. Tesne pred začiatkom kvalifikácie sa objavili nad Salzburgringom mraky a bolo jasné, že do hry zasiahne dážď. Nanešťastie, hneď v druhom kole, kedy Maťo musel zatlačiť hneď od začiatku, kým nie sú na trati kvapky, vyletel z trate a trafil ochranné bariéry. „Vedel som, že musím ísť rýchlo od začiatku, žiaľ gumy neboli ešte dostatočne zahriate a v druhom kole som v prvej zákrute trafil bokom blok pneumatík a následne som prednou časťou trafil bariéru. Náraz nebol veľmi silný a myslel som, že je vymaľované. Našťastie som skúsil naštartovať, všetko išlo, tak som zašiel do boxov.” V boxoch tím prišiel na to, že bol len zarazený predný splitter dozadu a zľahka zatlačil koleso. To sa podarilo vyrovnať a Maťo vyrazil na trať, no v tej chvíli začalo pršať. Podarilo sa mu zajazdiť 11. najrýchlejší čas a prebojovať sa do druhej časti kvalifikácie.


Tím musel narýchlo zmeniť nastavenia auta na vodu a prezuť pneumatiky. V Q2 to nebola žiadna sláva a Maťo to vysvetlil takto. „Po štarte do druhej kvalifikácie sa mi išlo veľmi ťažko, je možné, že to bol aj následok nehody, za jazdy som mal mierne vytočený volant a geometria nebola 100%. Nechcem sa vyhovárať a hádzať to na auto, ale možno všetky tieto okolnosti, ktoré sa udiali, mi akosi bránili ísť rýchlejšie. Snažil som sa, no bolo veľmi náročné ten čas stiahnuť. Veril som, že to bude aspoň na 10. miesto, no nakoniec ma pár sekúnd pred koncom preskočil Afanasyev a dostal som sa na 11. priečku."

Druhé preteky bol boj o udržanie sa trati, čo bolo v prívalovom daždi veľmi ťažké. Maťo to dokázal. Ako odmenu dostal 5. miesto.

V nedeľu to bol iný príbeh. Štartovať z 11. priečky nie je boh vie čo, ale Maťo sa s tým popasoval. Po dobrom štarte sa dokázal vyhnúť kolízii v prvej zákrute a ocitol sa na 9. priečke. V 3. kole sa zrazili Afanasyev a Comini jazdiaci pred Maťom Homolom a získal 7. miesto. A to vôbec nebolo všetko! Problémy mali obaja bratia Oriolovci a to pre Maťa znamenalo posun na 5. miesto. Netrvalo dlho a predbehol aj Volkswagen Vernaya a bol na dosah pódia. A aj ho získal, keď jeho kolega Dušan Borković bol príliš agresívny a vo vysokej rýchlosti vyletel z trate po kontakte s Jamesom Nashom. Maťo bol veľmi šťastný a získal svoje druhé pódium po štarte z 11. miesta! To pravé peklo prišlo v druhých pretekoch. V zavádzacom kole sa spustil mohutný lejak a približne 6 áut zamierilo do boxu po mokré pneumatiky. Maťo ich našťastie zvolil už pred pretekmi a tak vyťažil zo strategickej chyby súperov. Maťo ale bojoval s autom v extrémnych podmienkach, kde prvá zákruta pripomínala povodie Dunaju. Zameral sa na dojazd do cieľa a žiadne chyby. Po zlom štarte začal získavať pozície z chýb jazdcov. Pretekanie v týchto podmienkach bolo kvôli dažďovému spreju veľmi ťažké. Maťo ale počas pretekov neurobil takmer žiadnu chybu a po problémoch ostatných sa umiestnil na veľmi peknom 5. mieste. Maťo si bezchybnou jazdou a šťastiu dokázal, že má na to, aby bojoval s najlepšími za akýchkoľvek podmienok. Skvelá robota Maťo a držíme ti palce pri ďalších pretekoch!