Jazdec belgického tímu DG Sport Compétition sa so svojim inžinierom snažil nájsť správne nastavenie Astry TCR, čo sa mu aj podarilo. Počas oboch tréningov aj kvalifikácie sa v sobotu pohyboval v prvej desiatke: “Už na Hungaroringu pred troma týždňami sme sa presvedčili, že vieme byť rýchli aj na pomalých tratiach, ktoré nám svojou charakteristikou nevyhovujú,” rozhovoril sa po kvalifikácii Maťo Homola. “Nestačilo to na úplnú špičku, ale to už rozhoduje každý kilogram, ktoré sa ako balast za úspech rozdávajú po každom víkende. Tu sú na tom najlepšie vozidlá VW, pričom Audi sa trápilo a rýchlosť Alfy Romeo zo začiatku roka je už takmer zabudnutá. Aspoň je tá sezóna zaujímavá. A som rád, že nám sa darí napredovať.” V prvej kvalifikácii, predelenej červenými vlajkami po výlete Janssena mimo trať, skončil Maťo na 9. mieste, čo znamenalo postup do druhej kvalifikačnej časti s ďalšími 11 pretekármi. V rozstrelovej 10 minútovke už nebol čas na chyby. Maťo sa dokázal zlepšiť na čas 1:32,191 min a obsadil 10. priečku. V druhej zajtrajšej jazde tak bude stáť na pole position: “Pneumatiky vydržia maximálne dve rýchle kolá. V druhom kole druhej kvalifikácie som urobil chybu, tak som ho vypustil a sústredil sa na ďalšie. No v ňom ma trochu zbrzdil James Nash, ktorý si ma nevšimol v zrkadle. Potom sa mi aj prišiel ospravedlniť, no ďalšie rýchle kolo už nebolo možné. No som spokojný, urobil som maximum, neviem, kde by sa ešte dalo zrýchliť. Teším sa na štart z prvého miesta, kľúčové bude udržať za sebou rýchlu Hondu Colciaga. Hádam sa mi štart vydarí a získam slušnú porciu bodov.”
Takmer dokonalá defenzívna jazda v oboch pretekoch
V prvej jazde štartoval čochvíľa 23-ročný rodák z Bratislavy z 10. miesta a po chybách súperov sa so svojou Astrou TCR posúval vyššie. Napokon sa mu podarilo ubrániť konečné 7. miesto pred skúseným Holanďanom Jaapom van Lagenom na rýchlom VW. Napínavý súboj si všímali aj kamery, keďže vpredu s prehľadom kontroloval situáciu Talian Gianni Morbidelli. No profesorskú jazdu bez chyby predvádzal aj Maťo Homola a van Lagenovi nedal šancu na predbehnutie. Po štarte na ojazdených pneumatikách z kvalifikácie je zisk 6 bodov do hodnotenia seriálu isto úspechom.
Nové pneumatiky si Maťo Homola po porade s vedením tímu ušetril do druhej jazdy. Do nej totiž štartoval z 1. miesta, keďže po kvalifikácii sa Top 10 štartového roštu do druhej jazdy otáča. Maťovi sa podarilo perfektne odlepiť z miesta a pozične kontrolovať situáciu za sebou. Tam sa odohrala poriadna mela: po havárii skončilo naraz 7 jazdcov a preteky zastavili červenými vlajkami. Po takmer polhodinovej pauze sa pokračovalo novým štartom už len na 15 kôl a aj ten sa Maťovi podaril parádne. Udržal za sebou Francúza Jeana Karla Vernaya na VW aj Morbidelliho. A títo dvaja jazdci, spolu s Danielom Lloydom z Veľkej Británie dobiedzali do Homolu na 1. mieste počas celých pretekov. Maťo sa hrdinsky bránil, nerobil žiadne chyby a keď sa Morbidelli pokúsil zaútočiť, Maťo mu útok pohotovo vrátil a zostal na vedúcej pozícii. To sa mu podarilo až do posledného kola. Tam však Gianni Morbidelli, jazdec so skúsenosťami z F1, poslednýkrát skúsil zaútočiť na mieste, kde v týchto pretekoch zdolal Lloyda aj Vernaya. A tento posledný útok sa mu podaril a Maťo Homola tak prišiel do cieľa na 2. mieste. „Keby mi pred víkendom povedali, že skončím druhý, tak to beriem,“ hovoril na tlačovej konferencii Maťo Homola. „No po tom, čo som viedol 14 kôl, som už chcel dotiahnuť túto jazdu do víťazného konca. Urobil som tam len jednu chybičku, nechal som Morbidellimu veľa miesta a on to skúsene využil. Trochu ma to mrzí, no celkovo som spokojný. Získal som 24 bodov a som späť v prvej desiatke. Takže je to všetko v poriadku a ja ďakujem všetkých fanúšikom a sponzorom za priazeň a podporu.“
Morbidelli bol počas víkendu nezastaviteľný. Získal Pole Position v prvých pretekoch a k tomu aj oba preteky vyhral!
TCR International Series si teraz dá 7-týždňovú pauzu. Ďalšie preteky sa pôjdu 3. septembra 2017 na okruhu Buriram v Thajsku.