i30N TCR je nekonkurencieschopné

Skutočne to vyzerá, ako keď sa do zabehnutej rodiny narodí nové dieťa, v tomto prípade Elantra N TCR. To dostáva pozornosť a zatiaľ čo novinka bojuje o víťazstvá, hrdina včerajškov je potopený nevýhodným BoP. Hyundai i30N TCR tak už pravidelne končí mimo prvej 10tky najrýchlejších. Pri tom je jasné, že ak by na i30N štartovali aj piloti tímu Sebastien Loeb Racing, BoP by bolo už dávno zmenené. Keďže však nové auto vyhráva a je v pozornosti kamier, na postarší Hyundai i30N sa zabudlo. Maťo Homola dúfal, že technická nátura okruhu Zandvoort mu pomôže zmazať výkonnostný deficit. Ale rozdiel na rovinkách, ale aj v zákrutách, keďže Hyundai i30N musí jazdiť s vysokou svetlou výškou, bol naozaj nezmazateľný. Piatkové tréningy pritom ešte prinášali nádej, že tento víkend sa výkonnosť Hyundaiu i30N konečne zlepší, keďže pretekár tímu Jantar Team s technickou podporou Janík Motorsport dosiahol 5. najrýchlejší čas.

V kvalifikácii dokázal slovenský pretekár obsadiť iba chabú 14. priečku. Vypadol tak už v prvej časti kvalifikácie, a tak musel štartovať z chvostu štartového pola do oboch pretekov. “To, čo vyzeralo ako super piatok (P5), to sme nevedeli pretaviť do kvalifikácie, kde nám výrazne klesli teploty a auto sa mi nesprávalo tak, ako by som chcel,” napísal na svoj Instagram sklamaný Maťo Homola. Ani prvé preteky mu na nálade príliš nepridali. V pretekoch slovák robil čo sa dalo a dokázal postúpiť smerom vpred. Potom však prišla séria kontaktov, z čoho bola väčšina mimo férovosti, ale napriek tomu ostali nepotrestané. Maťo tak do cieľa prišiel na 13. mieste. Nedeľa vyzerala nádejne po bodovej stránke, keďže sa Maťo vďaka problémom súperov dostal do prvej 10ky. Dokonca bojoval s ďalším slovákom, Martinom Rybom, majiteľom tímu Brutal Fish Racing, ktorý jazdí Hondu Civic TCR. Tie fungovali ako hodinky, čo bolo v ich súboji jasne vidieť.  Nakoniec z toho bola 11. priečka v druhých pretekoch.

“Boje s veternými mlynmi stále pretrvávajú, čo vidím za volantom, keď nasledujem iné modely TCR, keď jednoducho nestíhame. To dokonca empaticky potvrdzujú aj konkurenti. Hold, ostáva nám len makať v našom stane a prísť na to, ako sa môžeme v daným podmienkach zlepšiť a urobiť maximum. Politika tu je a vždy bude. Na to som si zvykol už dávno, ale je to frustrujúce,” povedal Maťo Homola. Hyundai Elantra N TCR pritom získal ďalšie pódium v druhých pretekoch a tím Sebastien Loeb Racing drží prvú priečku v tímovom šampionáte. Balance of Performance (BoP) by malo vyrovnávať výkonnosť vozidiel pre atraktívne preteky, ale v sériach cestovných vozidiel skôr slúži pre aktuálne marketingové zámery automobiliek a k výkonu na trati sa zrejme ráta aj výkon finančného kapitálu. Žiaľ, aj to je motoršport.

Zdroj: Maťo Homola

Foto: europe.tcr-series.com