V piatok ešte žila nádej
Piatkové dianie na okruhu SlovakiaRing začalo potrebnými PR aktivitami, fotením, ale aj jazdou v pretekárskom ťahači spolu s aktuálnym majstrom Európy v pretekoch ťahačov - Adamom Lackom. “Musím povedať, že som si myslel, že preteky ťahačov sú celkom “nudné”, veď komu môže stačiť 160 km/h,” povedal pred jazdou mladý slovenský pretekár Maťo Homola. Po 3 kolách však zmenil názor: “Rýchlosť na rovinke na teba neurobí veľký dojem, no keď príde na brzdenie a prejazd zákrutou, to už je úplne iná káva. A prejazd celou zákrutou bokom? To je úplne peklo!” Neskrýval nadšenie po vystúpení z ťahača tímu Buggyra Maťo Homola.
Prvý voľný tréning priniesol pre mnohých jazdcov oboznamovanie sa s traťou a pre väčšinu tiež jazdu na starších pneumatikách, čiže o skutočných časoch sa ešte nedalo hovoriť, hoci Maťove 5. miesto naznačilo, že by mohlo ísť o dobrý výsledok.
Druhý tréning presne ukázal, ako veľmi je vyrovnané štartové pole vo svetovom pohári. Prvých 16 pretekárov sa zmestilo do 0,5 sekundy! Nik však nechce v tréningu vytiahnuť všetky esá z rukáva a ako je to v skutočnosti nám ukázala až kvalifikácia. V nej sme opäť videli jasnú dominanciu kórejských vozidiel, ktorým patria prvé tri priečky. Maťovi sa nakoniec ušlo 11. miesto. “Nepodarilo sa mi poriadne odjazdiť žiadne rýchle kolo. V tom poslednom ma, žiaľ, spomalili asi tri autá, čiže som stratil nejaké desatiny. Nič to však nemení na tom, že nie som veľmi spokojný so správaním zadnej časti auta a bojujeme s nastavením. Zajtra je nový deň, hlavu hore!” Dodal po kvalifikácii Maťo.
Kontakt sobotu pokazil
Ako prvé boli v sobotu na programe prvé preteky víkendu, so štartom na pravé poludnie. Belgický tím DG Sport Competition spoločne s Maťom Homolom pripravili zmeny na aute a verili v čo najlepší výsledok. Po diskvalifikácii troch vozidiel Hyundai za nepovolený tlak turba sa Maťova štartová pozícia zlepšila a posunul sa do štvrtého radu na 8. miesto. Po relatívne slušnom štarte však prišla tlačenica v prvej a následne aj v tretej zákrute, kde Maťov Pegy (Peugeot 308 TCR) dostal ranu na koleso a došlo k poškodeniu geometrie, po celý zvyšok pretekov mal vytočený volant a auto bolo neskutočne nedotáčavé. Len vďaka Maťovej šikovnosti dokázal auto doviesť do cieľa. “Hneď v prvom kole som dostal veľkú ranu a auto úplne prestalo poslúchať. Nedokázal som absolútne držať tempo s tými predo mnou. Stratil som pár pozícií a nakoniec v poslednom kole ma predbehli traja jazdci, keď som mal problém sa úplne udržať v stope,” povedal po pretekoch sklamaný Maťo Homola.
Ďalší bod programu bola už “veľká trojkolová” kvalifikácia. Maťo opäť zvádzal veľké boje so svojim autom, snažil sa meniť jazdný štýl, zmenili pár vecí na aute, no nedokázal nájsť potrebnú rýchlosť a tempo. Umiestnil sa nakoniec až na 20. mieste so stratou 1,264 sekundy na najrýchlejšieho.
Štart druhých víkendových pretekov prebiehal už za západu slnka, slovenský pretekár do nich štartoval z 20. priečky, no mal pred sebou jedno voľné miesto, keďže Coronel (Honda Civic Type R TCR) odstúpil a jeho mechanici odtlačili vozidlo zo štartového roštu rovno do boxov. Maťo mal fantastický štart, keď sa mu podarilo predbehnúť až troch jazdcov a do prvej zákruty vošiel na 16. mieste. Následne zviedol niekoľko krásnych súbojov ako s Bjorkom (Hyundai I30 N TCR), tak aj s Giovanardim (Alfa Romeo Gieulietta TCR). Došlo aj k niekoľkým kontaktom, no neskôr, ako sa začali opotrebovávať pneumatiky, Maťo začal strácať. “Boli to veľmi zábavné preteky, fakt som si dobre zajazdil a zapredbiehal, spravili sme množstvo zmien a s autom som bol výrazne spokojnejší. Dokázal som jazdiť rýchlejšie časy ako môj tímový kolega a neustále som ho sťahoval, no ku koncu už auto fakt nefungovalo tak, ako malo, aj vďaka opotrebovaným pneumatikám a v poslednom kole som prišiel ešte o 2 miesta. Ale som výrazne spokojnejší,” uzavrel deň Maťo. Celková bilancia soboty je 14. a 18. miesto. V nedeľu Maťa čakali ešte jedny preteky, v ktorých bude mať opäť možnosť predbiehať, bude štartovať z 20. miesta.
Nebol to Maťov víkend
Preteky cestovných vozidiel, ktoré sú mimoriadne obľúbené aj pre množstvo kontaktov, neostali v nedeľu svojmu menu nič dlžné. Hneď za druhým horizontom v prvom kole došlo k hromadnej kolízii, v ktorej našťastie slovenský pretekár dostal len jednu menšiu ranu a nedošlo k poškodeniu jeho auta. Hneď bol na trať povolaný Safety Car, počas ktorého jazdil Maťo na 11. mieste. Maťo neskôr postúpil na 10. miesto, no jeho trápenie s Peugeotom pokračovalo, chýbalo mu tempo a rýchlosť v zákrutách: “Auto je neskutočne nepredvídateľné, z jemne pretáčavého nájazdu mi zrazu ustrelí predok a zo zákruty vychádzam s vytočenými kolesami vo veľkom nedotáčavom šmyku. Strašne som bojoval, no tempo so štartovým poľom som mal veľký problém udržať. Nakoniec ma predbehli ešte dvaja jazdci a do cieľa som došiel na 12. priečke,” povedal po pretekoch sklamaný Maťo. Jeho tímový kolega Aurélien Comte skončil na 2. priečke.
Nebol to vysnívaný víkend, Maťo Homola chcel množstvu fanúšikov ukázať podstatne viac, hlavne po vynikajúcom výsledku z Portugalska. “Ďakujem všetkým za veľkú podporu, boli ste fantastickí. Toľko podpisovania a fotiek som už skutočne dlho neabsolvoval. Teraz príde zaslúžený oddych a o dva mesiace pokračujeme v Číne.”