Zlá kvalifikácia
V tom prvom bol čas slovenského pretekára najrýchlejší zo všetkých 33 jazdcov, ktorí do neho štartovali. V druhom tréningu dokázali zrýchliť aj ďalší jazdci, takže Maťov najlepší čas stačil len na 6. najlepší čas, no priniesol očakávania do kvalifikácie, ktorá mala svoj štart dnes doobeda. Auto však nefungovalo tak, ako vo včerajších tréningoch. "Je to zvláštne, včera nás bolo v prvej desiatke v druhom tréningu šesť, dnes sa v Q2 v prvej desiatke umiestnil len jeden Hyundai. Ja sám som síce spravil pár chybičiek, no môj čas ani náhodou nebol taký, ako včera," povedal po kvalifikácii Maťo. Jeho výsledok stačil len na 18. miesto, z ktorého bude štartovať do druhých pretekov, do prvých pôjde zo 17. miesta, kvôli penalizácii jedného z jazdcov pred ním, ktorý kvôli výmene motora bude štartovať z posledného miesta.
Festival predbiehania
Prvé preteky víkendu videli Maťov perfektný štart a okamžitý postup vpred, keď už do druhého kola vchádzal na 10. mieste. Následne zviedol niekoľko parádnych súbojov, niektorí z jazdcov vypadli po kontaktoch a tak už v 10. kole Maťo okupoval 6. miesto a pripravoval sa na súboj s Lloydom (Honda Civic Type R FK7 TCR). V zákrute Lesmo 2 mu to tam dokázal poslať a dostal sa na 5. miesto. Na tejto pozícii už preteky dojazdil, hoci ešte musel odolať útoku Magnusa (Audi RS3 LMS), ktorý však dokázal úspešne odraziť. „Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tentokrát už fungovalo výborne!“ neskrýval nadšenie po pretekoch Maťo.
Po vydarenom štarte sa opäť začal Maťo tlačiť dopredu a už prvé kolo končil na 15. mieste. V štvrtom kole bol dokonca dvanásty a snažil sa ísť ďalej vpred, no hneď v nasledujúcom kole došlo v prvej šikane ku kontaktu s Panciaticcim (Hyundai i30 N TCR), ktorý poškodil Maťovu prednú nápravu, čo sa výrazne podpísalo na správaní auta. „Bola to dosť silná rana, po ktorej som mal poriadne vytočený volant. Rýchlosť bola, ale auto už v zákrutách nefungovalo ako malo a prepadol som sa na 16. miesto,“ povedal po pretekoch Maťo. Ku koncu pretekov dokázal ešte získať dve priečky a záverečné preteky sezóny tak dokončil na 14. mieste.
Ešte jedny špeciálne preteky
„Bola to zaujímavá sezóna, ktorá mala aj svoje plusy aj svoje mínusy. Dokázal som zvíťaziť v jedných pretekoch, pobrať dobré body, no v celkovom hodnotení šampionátu mi patrí až 8. miesto, čo ma mrzí. Viem, že mám naviac, niekedy je to aj o šťastí, ale taký je skrátka motoršport,“ hodnotí Maťo Homola. Sezóna seriálu TCR Europe je síce na konci, ale Maťo má ešte jedno prekvapenie: „Vyzerá to tak, že sa mi podarí štartovať na FIA Motorsport Games, ktoré budú akýmisi olympijskými motoršportovými hrami, čo ma veľmi teší. Za Slovensko tam budem jediný účastník v kategórií TCR, viac detailov odhalíme čoskoro!“ hovorí Maťo a dodáva: „Chceme sa poďakovať za nesmiernu podporu nielen sponzorom a fanúšikom, ale aj celému realizačnému tímu a hlavne rodine.“