Maťo Homola vybojoval v Estorile pole position a 4. miesto!

Raňajky šampiónov

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V kvalifikácii si talentovaný Slovák veril. Hoci v Q1 havaroval Maťov tímový kolega Dušan Borković, nenechal sa vyviesť z miery a išiel naplno. Po skončení Q1 bol Maťo Homola na treťom mieste, vedel, že zo Seatu Leon Cup Racer dokáže dostať viac: „V prvej kvalifikácii som nezajazdil úplne najlepšie ako viem a cítil som, že mám ešte priestor na zlepšenie.“ Do Q2 postúpilo 12 najrýchlejších a Maťo ukázal, že s ním musia počítať na najvyšších priečkach. Pneumatiky však v najlepšom stave vydržia len veľmi krátko a tak sa snažil zajazdiť najlepšie kolo čo najskôr: „Po štarte do Q2 som sa rozhodol zajazdiť rýchle kolo čo najskôr, keďže pneumatiky vydržia v perfektnom stave dve kolá, potom sa už časy trocha zhoršujú.“ Podarilo sa, Maťo Homola časom 1:48,518 vybojoval pole position: „Teším sa, je to neskutočné! Po návrate do boxu som vedel, že som na prvej pozícii, no stále bolo asi 5 min. do konca. Bolo skutočne napínavé sledovať koniec kvalifikácie, no podarilo sa! Mám Pole!“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Maťo Homola, mladý, talentovaný pretekár dokázal, že patrí medzi svetovú špičku. V Estorile vybojoval pole position a v prvých pretekoch skončil tesne za pódiom na štvrtom mieste.

Štart z pole position

Do prvých pretekov štartoval Maťo z prvého miesta, čakali ho dramatické preteky. Na štarte sa pred neho síce dostal Gianni Morbidelli, no Maťo Homola sa nedal a vybojoval prvé miesto naspäť. Prvé miesto si držal až do 12. kola. Morbidelli s Hondou Civic na neho dotieral, ale Maťo sa snažil udržať prvé miesto. Musel jazdiť veľmi defenzívne, čím zničil pneumatiky. Takto komentoval svoju jazdu: „Musel som jazdiť defenzívnu stopu, čo dalo výrazne zabrať pneumatikám, ktoré už od polovice pretekov nefungovali tak, ako by mali a nakoniec ma predbehol.“ Tvrdý súboj Homolu a Morbidelliho pomohol dvom jazdcom tímu Leopard na VW Golf TCR. Vernay i Comini sa nakoniec cez Maťa dostali, no Slovák nepredal kožu lacno: „Bojoval som ako sa dalo, na aute to aj poriadne vidno, snažil som sa udržať aspoň tretie miesto, no nakoniec to nevyšlo. Veľmi sa však teším z dôležitých bodov v šampionáte, ktoré mi pomôžu v celkovom hodnotení. Teraz sa však musím sústrediť na druhé preteky, v ktorých štartujem až z 10. miesta, čiže sa budem musieť tlačiť dopredu.“

Druhé preteky začínal Maťo Homola z 10. miesta. Ak chcel pozíciu zlepšiť, musel predrať vyššie. Maťo vyrazil a po prvej zákrute v bol stále na 10. mieste a pred sebou mal Gracheva na VW Golf TCR. Mechanici upravili nastavenie Seatu Leon Cup Racer tak, by bol šetrnejší k pneumatikám. Maťo využil svoju rýchlosť a hneď v 3. kole sa predbehol Gracheva. Zo situácie chcel vyťažiť aj ďalší jazdec tímu B3 Racing, Atilla Tassi. Zaútočil na Gracheva, no ten si pozíciu hneď zobral späť. Pepe Oriola sa postupne prepadával dozadu. V piatom kole už bol za ním aj slovenský pretekár. Boj o 8. miesto vyvrcholil v na začiatku 7. kola, kedy Maťo Homola v nájazde do prvej zákruty predbehol Oriolu. Maťo mal pred sebou ešte polovicu pretekov, no v súboji s Oriolom stratil veľa času a Kajaiu, ktorý bol pred ním sa mu už nepodarilo dobehnúť. Preteky vyhral Nash na Seate Leon Cup Racer, pred Cominim na VW Golf TCR a Morbidellim na Honde Civic, Maťo Homola dokončil preteky na 8. mieste.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Maťo po pretekoch nebol úplne spokojný: „Vsadil som na inú taktiku, mali sme ojazdené pneumatiky, takže som ich chcel pošetriť, nakoľko sa tu rýchlo míňajú. Nechcel som tlačiť hneď od začiatku ale počkať na koniec, no možno som to trocha prekaučoval a v momente, kedy som chcel zatlačiť už skrátka nefungovali, ako by mali. Som trocha sklamaný 8. miesto nie je najlepšie. Máme však výbornú rýchlosť, čo sme dokázali aj v kvalifikácií. Podarilo sa nám nájsť výborné nastavenie, ktoré fungovalo. Bolo to oveľa lepšie ako v Bahrajne. Som čiastočne aj na seba nahnevaný, chcel som ísť o niečo kľudnejšie, no nakoniec to nevyšlo. Otázne je však, čo by sa stalo, ak by som tlačil naplno hneď od začiatku. Body sú doma a to je dôležité.“

Maťo Homola vybojoval v Estorile pole position a 4. miesto!

Maťov Seat Leon Cup Racer po prvých pretekoch

Tímový manažér Dávid Bári sa o pretekoch vyjadril: „Počas testovania a víkendu sme pozbierali naozaj veľa informácií, ktoré pre nás budú užitočné do ďalších pretekov. Autá dostali poriadne zabrať z každej strany, takže budeme mať na nich veľa práce. Stále máme miesta na zlepšenie, no ukázali sme, že vieme mať výborné tempo. Toto dokazuje aj Maťov výsledok v kvalifikácií. Rovnako Dušan ukázal, že dokáže byť veľmi rýchly, no žiaľ toto nebol jednoducho jeho víkend.“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Maťo je priebežne na 8. mieste s 25 bodmi. Ukázal, že patrí medzi špičku a na budúcom podujatí TCR s ním musia počítať ako so silným súperom. Ďalšie preteky ho čakajú 5. – 7. mája v belgickom Spa-Francorchamps. Maťo má tú trať veľmi rád: „Mám trať v SPA veľmi rád a dúfam, že by to pre mňa mohlo fungovať, pred dvomi rokmi som si tu výborne zajazdil.“

Maťo Homola vybojoval v Estorile pole position a 4. miesto!

Maťo Homola ďakuje za podporu partnerom

Zdroj: tlačové správy

Foto: tlačové správy, facebook Maťa Homolu

Video: TCR TV