Maťová sezóna v jednom slove? Smola

V teplom počasí v Spojených arabských emirátoch riešili mechanici tímu DG Sport Compétition od prvého tréningu nedostatok výkonu a tiež nedotáčavosť Maťovej Astry s číslom 70. V prvom tréningu v piatok ráno neplnilo svoju úlohu turbo. Hoci sa to podarilo do druhého tréningu vyriešiť, motor Homolovho vozidla stále nemal dostatočný výkon, čo na rýchlom dubajskom okruhu nemohlo stačiť na dobrý výsledok. Napriek veľkej snahe sa nepodarilo prísť na príčinu a problémy sa preniesli aj do popoludňajšej kvalifikácie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V nej zajazdil Maťo Homola čas 1:29,253 min, čo nestačilo na postup do druhej kvalifikačnej časti pre 12 najrýchlejších. „Zatiaľ sa tu dosť trápime,“ povedal po 17. kvalifikačnej pozícii Maťo Homola. „Som z toho sklamaný, lebo na tejto trati som si veril. Od prvých jázd motor nemá výkon a taktiež nevieme nájsť správne nastavenie podvozka. Stále je to veľmi nedotáčavé, nech sa snažíme robiť čokoľvek.“

Hlavnou úlohou pre nemeckých motorárov Kissling Motorsport, ktorí sú dvornými úpravcami značky Opel, je prebudiť silu motora v Astre Maťa Homolu. V sobotu sa sezóna TCR Interantional Series 2017 skončí v Dubaji dvojpretekmi. A v nich chce Maťo obhájiť desiatu priečku v celkovom poradí. „Budeme bojovať, neskladáme zbrane. Verím, že sa nám podarí prísť na to, čo spôsobuje motorové problémy. Budem sa snažiť podať v oboch jazdách bezchybný výkon a dosiahnuť čo najlepší možný výsledok,“ prejavoval pozitívny prístup Maťo Homola.

V prvých pretekoch sa mu podaril solídny štart a zo 16. miesta sa postupne dostal až do bodovanej prvej desiatky. Hoci na konci sa už trápil s ojazdenými pneumatikami, 8. miesto v cieli bolo veľmi pekné a prinieslo mu ďalšie 4 body v boji o 10. priečku v celkovom poradí. No po pretekoch prišla 30-sekundová penalizácia za nebezpečný návrat na trať, takže aj o tie 4 body Maťo napokon prišiel.

Do druhej jazdy štartoval náš pretekár z 15. priečky a takisto mal pred sebou úlohu dostať sa do prvej desiatky a udržať za sebou Vervischa a Kadžaju, dvoch súperov v boji o Top 10. Štart sa mu opäť podaril a Maťo sa hneď dostal na 10. priečku, no potom v súboji so Škótom Sheddenom dostal ranu a musel z pretekov odstúpiť. V konečnom poradí sa tak pred neho dostal Gruzínec Kadžaja aj Belgičan Vervisch a odsunuli ho na konečné 12. miesto.

„Som rád, že táto sezóna je už za nami,“ bilancoval v cieli Maťo Homola. „V oboch dnešných jazdách som sa chcel vyhnúť problémom a zbytočne som neriskoval. To sa však nedá povedať o mojich súperoch. Myslím, že moje preteky by sa skončili oveľa skôr, keby som neuhol, pretože to boli naozaj šialené manévre. Bol som po pretekoch aj na riaditeľstve pretekov, či si takto predstavujú aj Majstrovstvá sveta, ktorými TCR budú už v roku 2018. Mrzí ma, že som nedosiahol na výsledok, aký som si pred sezónou stanovil za cieľ. No motoršport je veľmi komplexná disciplína, kde musí spolu fungovať veľmi veľa zložitých vecí. A nám sa to s tímom DG Sport Compétition nepodarilo. Každopádne chcem poďakovať všetkým členom môjho tímu aj tímovým kolegom, inžinierom a mechanikom, takisto mojej rodine za skvelú podporu v tomto roku. Verím, že rok 2018 bude pre nás úspešný, a že v ňom zúročíme ťažko nadobudnuté skúsenosti z tejto sezóny.“ Všetko dobré do nového roku Maťo!

MAL BY MAŤO HOMOLA OSTAŤ S TÍMOM DG SPORT AJ V ROKU 2018?
  • Áno ( 29% )

     

  • Nie ( 71% )

     

Odpovedalo 17 ľudí