Po dlhom čase v TOP 10
V prvom voľnom tréningu zajazdil Maťo Homola 10. najrýchlejší čas a hneď bolo jasné, že toto bude trať, ktorá bude vyhovovať Audi, no aj Peugeot 308 TCR tímu DG Sport Competition s ňou bol spokojný. V druhom tréningu Maťo zajazdil až 18. najrýchlejší čas a nebol veľmi spokojný, preto ešte pred prvou kvalifikáciou spravili pár zmien na nastavení. Po veľkom sklamaní z minulotýždňových pretekov v Ningbe vyzeralo 10. miesto po kvalifikácií ako výborný liek a perfektná štartovná pozícia do prvých pretekov víkendu.
Úsmev Maťovi dlho nevydržal.
Hneď v prvých zákrutách po štarte však Maťo dostal niekoľko rán, okamžite sa zmenilo správanie auta, prišla výrazná nedotáčavosť potom prišlo k najhoršiemu. "Dostal som nejaké rany a hneď som cítil, že auto sa na brzdách správa zvláštne. V ďalšom z kôl sa mi pri brzdení zablokovalo jedno koleso a následne sa mi odtrhla polos,” povedal po pretekoch skľúčený Maťo. Tím dlho do noci opravoval a kontroloval všetko na aute, aby mohol Maťo nastúpiť do ďalšej kvalifikácie a následne ďalších dvoch pretekov. Kvalifikácia však Maťovi nevyšla a hoci stratil len 0,839 s na prvého, obsadil až 20. miesto. Toto svedčí o neskutočnej vyrovnanosti štartovného poľa - prvých 21 jazdcov sa zmestí do jednej sekundy! Druhé preteky boli takmer presnou kópiou tých predchádzajúcich. “V prvom kole som mal výborný štart a následne som dostal od jedného z jazdcov ranu na predné koleso. Zľahka som mal vytočený volant, no napriek tomu som šiel ďalej. Akonáhle som predbiehal Giovannardiho (Alfa Romeo), opäť mi praskla predná polos,” hovorí Maťo po druhých pretekoch a ďalšej rane osudu.
Maťov tímový kolega Comte mal takúto šancu na víťazstvo
Auto sa ešte podarilo dať dohromady v čase na to určenom, čo stálo tím veľa úsilia. Tentokrát sa hneď v prvom kole dostal do problémov Comte, ktorého do bariéry vytlačil jeden z pretekárov, následkom čoho došlo k hromadnej nehode a, žiaľ, opäť trpel aj náš slovenský pretekár, ktorý dostal niekoľko rán a skončilo sa to vážnym poškodením auta, vrátane rozlámaného zadného kolesa. “Dochádzajú mi slová. Za tento víkend, ktorý mohol byť výborný, som najazdil dokopy asi 5 kôl v pretekoch. Nedokončil som ani jedny. Pred nami sú ešte dva víkendy, jeden v Japonsku na okruhu Suzuka a druhý, mestský okruh v Macau. Dúfam, že sa tímu podarí opraviť auto a že budem mať viac šťastia a získam ďalšie body. ”ukončil víkend Maťo Homola.
Na konci októbra čaká na Maťa Homolu svetoznámy okruh Suzuka. Nezabudnite podporovať, sledovať môžete na Facebooku a vo vysielaní stanice Eurosport.