Ďalšia placka na svete. Mazda vyrobila Skyactiv prototyp s 2,2 litrovým dieslom. Použili polovicu dielov zo sériového motora Skyactiv-D, no pretekársky motor má aj tak výkon 451 koní a váži len 143 kg!
Nový špeciál vytvorili znova v spolupráci s tímom SpeedSource. Ako základ použili karbónový monokok. Zavesenie je presne také, aké by ste na prototype čakali, nezávislé s dvojitými trojuholníkovými ramenami vpredu a vzadu. Auto bude jazdiť na kovaných hliníkových diskoch Motegi EVO 14 s priemerom 18 palcov. Na disky obujú sliky Continental Extreme Contact s rozmermi 320 / 650 / R18 vpredu a 325 / 710 / R18 vzadu. Špeciál dlhý 4 634 mm a široký 1 990 mm má rázvor 2 890 mm a váži 900 kg. Tím predpokladá maximálnu rýchlosť približne 300 km/h, z ktorej auto spomalia karbónové brzdy AP Racing.
Mazda bude štartovať na 24-hodinovke v Daytone s novým dieselovým prototypom
Toto je síce všetko pekné, no špeciál bez motora môže stáť akurát v garáži. Tak ako pri okruhovej Mazde 6 aj pre prototyp nasadia diesel. Pôjde však nový vývojový stupeň pretekárskeho motora Skyactiv-D. Vďaka použitiu hliníkového bloku a hlavy valcov váži motor iba 143 kg. Zaujímavosťou je, že zdieľa polovicu dielov s produkčným Skyactivom-D. Aj napriek tomu z neho dokázali vytlačiť 451 koní a 768 Nm, ručička otáčkomera sa zastaví na 5 200 otáčkach. Slušné na 2,2 litrový turbo diesel. Turbo spolu s wastegatom a medzichladičom dodal Garrett Motorsport. Sanie, výfuk, chladenie motora a oleja navrhli a vyrobili v SpeedSource. Motor skombinujú s 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou Xtrac, ktorú bude pilot ovládať pádlami pod volantom. So špeciálom nastúpia prvý krát na 24-hodinovku v Daytone koncom januára. Držíme Mazde palce.
Zdroj: autoblog.com