F60ka bude prvým monopostom, ktorý nielen porušil náväznosť v označovaní modelov, ale ako prvá odpáli cestu za slávou u protinožcov na Veľkej cene Austrálie. Prvé testovania do včerajšieho dňa prebiehali na testovacej dráhe vo Fiorane aj napriek nevhodným klimatickým a poveternostným podmienkam.  

Detailenjší pohľad na monopost odhalí fanúšikovi a znalcovi predošlého modelu mnoho zmien. Najmarkatnejšími je rozmernejší predný spojler a naopak zadné krídlo je kratšie, ale zvýšené. Optimalizovaný tvar spojlerov spĺňa nielen zvýšené nároky na aerodynamiku, ale najmä umožnujú zatraktívniť závody. Pýtate sa prečo, ako? Nový tvar spojlerov zmenšuje celkový rozmer formule, čím sa ich logicky vprace vedľa seba viac, a teda pedpokladáme, že núdza o adrenalínové momenty v novej sezóne nebude.
Neposlednou novinkou na F60ke bude aj obutie diskov, ktoré zabezpečia sliky Bridgestone.

Lavína odhalovaní nových monopostov sa odtrhla. Vo štvrtok sa prihlásila Toyota, kto bude ďalší ukáže najbližších pár dní.

Špecifikácia Scuderia Ferrari F60:

Karoséria, podvozok, kolesá:

 

>Karbónové a iné kompozitné materiály
>Nezávislé zavesenie všetkých kolies, pruženie ovládané cez torzné tyče
>Celková hmotnosť ( všetky náplne, mazivá, pilot ) 605 kg
>BBS disky 13"
>Brembo vzduchom chladené karbónové brzdy
>Kinetic Energy Recovery System vyvinutí v spolupráci s Magneti Marelli 

 

Motor, hnacie ústrojenstvo:

 

>Motor type 056
>Počet valcov 8
>Blok motora typu V8 vyrobený tlakovým liatím z hliníka
>Počet ventilov 32
>Pneumatické ovládanie ventilov
>Objem motora 2398 cm3
>Vŕtanie vlaca 98 mm
>Celková hmotnosť motora 95 kg
>Vstrekovanie paliva Magneti Marelli ( digital electronic injection )
>Zapaľovací modul Magneti Marelli
>Palivo Shell V - Power ULG - 66L/2
>Mazivá Shell
>Pozdĺžne uložená prevodovka Ferrari, samosvorný diferenciál
>Poloautomatická sekvenčná elektronicky riadená prevodovka -quick shift
>Počet prevodových stupňov 7 + spiatočka

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov