Motokára KZR PGK-Z má v halovej konfigurácii 15 k a točí maximálne 7000 otáčok
Paolo Gagliardini navrhol motokáru KZR PGK-Z ako jednu z mála, ak nie vôbec jedinú, s ktorou môžu pretekári jazdiť v hale i na vonkajších okruhoch.
Konštruovaná na indoor aj outdoor
Motokáru KZR PGK-Z kompletne navrhol taliansky pretekár a konštruktér Paolo Gagliardini. Je vám toto meno cudzie? Paolo je motokárovým Majstrom Európy a dvojnásobným Majstrom Talianska, takže presne vie, čo musí mať dobrá kára. Ako konštruktér sa vydal na ťažkú cestu, no vytrval postavil motokáru, ktorej sa len tak niečo nevyrovná. S KZR PGK-Z môžete jazdiť v hale, ale aj na vonkajších okruhoch. Motokára je jedna z mála, ak nie vôbec jediná, ktorá je na takéto podmienky konštruovaná. Už na prvý pohľad vidíte, že je niekde inde, ako napríklad výborné halové náradie Sodi RT8.
Motor s objemom 390 ccm môže mať až 50 k
Paolova motokára je vrchol halového kartingu. Rám je jeho dielom a vychádza z dlhoročných skúseností z jazdenia. Špecialitou je motor, ktorý si Gagliardini sám navrhol a teraz ho pre neho vyrába Beta Factory. Jeden valec, objem 390 ccm, rozvod DOHC so 4 ventilovou technikou, kompresný pomer 12,4:1 a chladenie vodou. Chod motora má na starosti riadiaca jednotka, v motokáre navyše nájdeme alternátor, štartér a akumulátor. Výkon prenáša na kolesá pomocou reťaze 6-stupňová prevodovka, ktorú ovláda pretekár elektronicky, pádlami pod volantom.
Mechanici sa o motokáry príkladne starali počas celých Majstrovstiev Sveta
Motor s objemom 390 ccm môže mať až 50 k a motokára s ním dosiahne topspeed šialených 200 km/h!
To podstatné sme zatiaľ nespomenuli, a to výkon. Pretože motokára môže jazdiť v hale i na vonkajších okruhoch, má dve rôzne konfigurácie motora. KZR PGK-Z jazdí v hale s výkonom 15 k a obmedzením na 7000 otáčok. Vonku však môže naplno ukázať čoho je schopná, tam má výkon 50 k, motor môže pretekár vytočiť až do 12 000 otáčok a topspeed dosahuje šialených 200 km/h! To sa stále bavíme o motokáre.
Motokára KZR PGK-Z netrénovaného človeka zničí
KZR PGK-Z má ale aj nároky na jazdcov. Aby zvládli využiť jej potenciál na 100% musia byť v špičkovej fyzickej kondícii a mať už niečo odkrútené na slabších motokárach. Ja som mal tiež možnosť vyskúšať si šialenosť KZR PGK-Z v halovej konfigurácii a musím povedať, že je to niečo iné, oveľa lepšie, na pocit rýchlejšie aj keď veľmi náročné, hlavne na ruky. Fyzicky slabšieho človeka motokára odrovná! Ale tie preradenia, to je iná káva, prevodovka reaguje okamžite na stlačenie pádla a uštedrí vám poriadny kopanec. To isté pri brzdení a radení smerom dole. Úžasný pocit! Ak by som ešte niekedy dostal možnosť vyskúšať si Paolovu motokáru, tak neváham ani minútu, je to úžasný stroj. Keď vám poviem, že Filip s Marcelom, každý na nej najazdil počas Majstrovstiev Sveta vyše 350 km, tak im môžeme len závidieť.
Motokára KZR PGK-Z
Rám: | Návrh Paolo Gagliardini |
---|---|
Motor: | Vodou chladený 1 valec, návrh Paolo Gagliardini |
Zdvihový objem: | 389,3 ccm |
Vŕtanie: | 95 mm |
Zdvih: | 56,2 mm |
Kompresný pomer: | 12,4:1 |
Počet valcov / ventilov: | 1 / 4 DOHC, titánové ventily |
Maximálny výkon: | 15 k v hale, 50 k vonku |
Maximálna rýchlosť: | 200 km/h vonku |
Maximálne otáčky: | 7000 ot. v hale, 12 000 ot. vonku |
Štartovanie: | Elektrické |
Zapaľovanie: | Kokusan AC-CDI |
Sviečka: | NGK LKAR 8A-9 |
Mazanie: | 2 olejové čerpadlá |
Príprava zmesy: | Karburátor Keihin FCR-MX 39 |
Spojka: | Viaclamelová spojka v olejovom kúpeli |
Prevodovka: | 6-stupňová sekvenčná s radením pádlami pod volantom |
Motorový olej: | SAE 10W/50 0,8 l + SAE 10W/40 0,8 l |
Cena: | 12 000 eur |
Foto: Adam Popovec 8speed.sk