Rally Bohemia 2020 bola už 47. ročníkom a tento rok otvorila český šampionát rally. Vďaka tohtoročnej absencii Barum Czech Rally Zlín, sa práve Bohemka stala najväčšou súťažou šampionátu a bolo to vidieť aj na štartovej súpiske. Na nej bolo zapísaných až 96 posádok, z ktorých sa až 21 predstavilo na autách kategórie R5, ktoré v podstate tvoria špičku európskych šampionátov. Na štarte nechýbali ani dve autá kategórie WRC, ktoré síce majú cez 10 rokov, no stále sú konkurencieschopné. Bohatú štartovú súpisku obohatili aj zvučné mená ako Jan Kopecký, Václav Pech, Jan Černý či fín Jari Huttunen, ktorý je juniorom Hyundai Motorsport a svoju rýchlosť už niekoľkokrát dokázal vo WRC-2. Na dobrý výsledok si však brúsili zuby aj vychádzajúce hviezdy ako Erik Cais, Petr Semerád či Simon Wagner, a tak sa fanúšikovia rozhodne nenudili.
1. etapa
Prvá etapa Rally Bohemia sa konala v sobotu (11.7.) a mala na programe až 11 rýchlostných skúšok. Odštartovala ju mestská „erzeta“ s dĺžkou takmer 5 km, ktorú ovládol Václav Pech na svojom Forde Focus WRC. Veľký favorit, Jan Kopecký s Fabiou R5 naňho stratil až takmer 5 sekúnd, no podľa jeho slov išiel na istotu a nemalo zmysel odlomiť koleso niekde o obrubník hneď na prvej rýchlostke. Nasledoval servis a po ňom sekcia piatich rýchlostných skúšok, kde trochu prekvapivo zažiaril Jari Huttunen so svojím Hyundaiom i20 R5. Napriek tomu, že danú rally išiel vôbec prvýkrát, neznalosť tratí mu vôbec neprekážala a po šiestich skúškach viedol o 1,1 sekundy pred Kopeckým a 3,8 sekundy pred tretím Pechom. Za ním v celkovom poradí figurovali Filip Mareš, Simon Wagner a Petr Semerád, ktorí všetci sedeli za volantom Fabie R5. Za nimi sa nachádzal Jan Černý na VW Polo GTI R5. Erik Cais s novou generáciou Fordu Fiesta R5 figuroval až na 9. mieste, po tom čo mal problémy s motorom a viacero rýchlostiek išiel len na 3 valce.
Druhá sekcia sobotňajšej etapy priniesla opäť skvelý a tesný súboj trojlístku Huttunen, Kopecký a Pech, ktorí si medzi sebou rozdelili víťazstva v nasledujúcich piatich rýchlostných skúškach. Na konci prvej etapy na čele stále figuroval Jari Huttunen, čo bolo miernym prekvapením. Fín však dokazoval svoj nesporný talent a nielenže držal krok s domácimi pretekármi, no bol dokonca rýchlejší. Na druhom mieste mu sekundoval hviezdny Jan Kopecký so stratou len 0,6 sekundy a na treťom mieste sa držal stále Pech so stratou len 2,1 na Huttunena, čo predznamenávalo skvelý súboj aj v nedeľu. Štvrtý Filip Mareš strácal na lídra už 20,2 sekundy, pričom strata piateho Petra Semeráda bola až 51,6 s.
2. etapa
Druhá etapa sa skladala zo 7 rýchlostných skúšok a odštartovala v nedeľu ráno (12.7.). Už na prvej nedeľnej skúške bol badateľný pokles rýchlosti u Huttunena, pričom si užil aj krátky výlet mimo trať. Podľa jeho slov totiž robili nejaké zmeny nastavenia setupu a trafili sa „vedľa“. Auto mu totiž vôbec nesedelo a skôr sa s ním trápil. Naopak Kopecký s Pechom pokračovali v nastavenom tempe a hneď v prvej nedeľňajšej rýchlostke sa obaja dostali pred Huttunena. Ten ani po servise, ktorý bol po prvých troch skúškach v nedeľu, nedokázal nájsť stratenú rýchlosť, a tak sa o víťazstvo bili už len Pech s Kopeckým. Treba povedať, že Václav Pech naplno využil potenciál WRC-čka a v druhej etape súťaže bol o niečo rýchlejší než Kopecký. Ten napriek špičkovej technike v podobe Fabie R5 Rally2 Evo a továrenskému zázemiu nedokázal držať krok s Pechovým WRC-čkom, napriek tomu, že podľa jeho slov už išiel s Fabiou hranu. Do poslednej rýchlostnej skúšky nastupoval so stratou 7,2 s, ktorú dokázal skresať na konečný odstup 6,4 sekundy.
Víťazom Rally Bohemia sa tak po 14 rokoch stal Václav Pech s Fordom Focus WRC, ktorého na pódiu doplnil Jan Kopecký a Jari Huttunen. Ich súboje boli predovšetkým v prvej etape dych berúce s naháňaním sa o desatiny sekundy. Napriek tomu, že Focus WRC má roky svojej najväčšej slávy dávno za sebou, rozhodne nepatrí do starého železa a stále je to konkurencieschopné auto aj v boji s modernými R5-kami.
Bedňa ušla Filipovi Marešovi na Fabii R5 o 14,9 s (strata na Huttunena), na piatom mieste sa umiestnil Jan Černý s Polom R5, šiesty skončil Simon Wagner, za ním nasledoval Miroslav Jakeš a ôsmy skončil Erik Cais. Mladý Petr Semerád, ktorý po 15. rýchlostnej skúške figuroval na skvelom 6. mieste nakoniec súťaž nedokončil, nakoľko na nasledujúcej rýchlostke havaroval.
Škoda Fabia S2000
Odpovedalo 35 ľudí
Foto: erwc.cz
Video: Mediasport