Trať z každého rožku trošku


Opísať túto trať číslami zďaleka nevyjadrí jej charakter. Dĺžka 1750 m, 50 bránok so šírkou 3,5 metra väčšine ľuďom nič nepovie. Zaujímavejšie je sa na to pozrieť z hľadiska pilota. Dva kruháče, 3x ničím nerušená rovinka, výjazd na kopec, horizont a v zápätí klesanie so zákrutou na konci, prirodzené pravo aj ľavotočivé zákruty a k tomu množstvo slalomárskych bránok. Čo viac by sa dalo vtesnať do necelých dvoch kilometrov? Už naozaj nič.

Koncom augusta boli na pretekanie ideálne podmienky. 3x pokorený rekord trate je jasný dôkaz!
Pretekanie sa začína rozpravou jazdcov. V DrivingAcademy je jej súčasťou aj demo jazda, aby každý pochopil trať správne.

Pretekanie sa začína rozpravou jazdcov. V DrivingAcademy je jej súčasťou aj demo jazda, aby každý pochopil trať správne.

Konflikt záujmov

Preteky poriadané na konci augusta majú už pár rokov problém – Barum Rally. AutoSlalom si obľúbilo niekoľko desiatok jazdcov z Moravy a nájdu sa aj praví Česi. Ale Barumka je pre nich posvätná. Tvrdohlavosť organizátorov slalomu ponúknuť jazdcom čo najväčšie „slalomárske prázdniny“ a poriadanie augustových pretekov vždy úplne na konci mesiaca už niekoľko rokov prichádza do konfliktu záujmov priaznivcov motoršportu. Preto mnohí spoza rieky Morava zvolia účasť na barumke. A našincom to dá priestor bodovať v triedach, ktoré sú inak automaticky obsadené špičkovými borcami z ČR.

Aj keď na AutoSlalome ide auto na trať na menej než 2 ostré minúty, dôkladná kontrola a príprava sú nutné.

Aj keď na AutoSlalome ide auto na trať na menej než 2 ostré minúty, dôkladná kontrola a príprava sú nutné.

Hladký priebeh, skvelá atmosféra



Do týchto pretekov sa v online registrácii zapísalo presne 100 jazdcov. Deň pred sa pre rôzne dôvody účasti vzdalo asi 5 jazdcov. Do samotných pretekov nastúpilo 93 slalomárov, čo je z hľadiska percentuálnej úspešnosti účasti jednoznačný rekord v celých 7 sezónach. Ukazuje sa, že čokoľvek do sto jazdcov zvláda už ostrieľaný a skúsený organizačný tím celkom presne v časovom rozpise, čo je na slovenských pretekoch nevídaný jav.

Partnerom série sa stal ozviežujúci nealko nápoj na prírodnej báze Alcohol Killer. Jeden kus dostal každý jazdec.

Partnerom série sa stal ozviežujúci nealko nápoj na prírodnej báze Alcohol Killer. Jeden kus dostal každý jazdec.


Rekord trate padol v 5 jazdách 3x

Napriek niekoľkým výletom mimo trate tých slalomárov, ktorí si až príliš vzali k srdcu slogan: kto brzdí, prehráva preteky odsýpali veľmi rezko. Dokonca natoľko, že o 14h bolo zrejmé, že jazdci dostanú aj bonusovú 4. ostrú jazdu, teda s tréningom piatu. To slalomársky deň potiahlo až za hranicu 18h, no v tomto počasí, svetle a teplote to nebol problém. Teda pokiaľ nezačali pred 19h úradovať komáre. A teda, že ich v oblasti Orechovej potône majú na rozdávanie... Hviezdou pretekov bol jeden z mála západných susedov na pretekoch Michal Kašpar. Svoje ultrašpeciálne Saxo VTS má v ruke tak skvelo a trať jazdcovi aj autu sadla natoľko, že v piatich jazdách pokoril predošlý skutočne skvelý rekord trate až 3x. Ale preberme si to postupne:

Alcohol Killer vyrába už tri druhy nápojov, aj Celulitide Killer a BodyFat Killer :)

Alcohol Killer vyrába už tri druhy nápojov, aj Cellulitide Killer a BodyFat Killer :)

S1 do 1400 ccm

Každá objemová trieda mala slušný počet štartujúcich, čo v zásade znamená kvalitnú úroveň a dobrú konkurenciu. Najmenšia trieda so 14 jazdcami nebola výnimkou. Znie to síce trošku sprosto, no Zolo Lovász jazdí na Peugeote 106Gti tento rok s takým prehľadom a odstupom od ostatných, že na stupienku stojí ako víťaz už ráno na registrácii. Presne tak to vnímajú aj jeho konkurenti v triede. Zaujímavejšie je preto venovať sa ostatným miestam, kde to žije. Druhé miesto získal zaslúžene Michal Krajčovič na Opeli Corsa. Jazdil naozaj pekne a všetky čisto. Na prvého síce stratil celkovo 3,6 s, no tretiemu Janovi Stachovi na Škode Rapid 130 ušiel o celé 4 s. Štvrté miesto si odniesol Rasťo Šimon na Fiate 127 s len litrovým motorom.

Víťazi S1 do 1400 ccm: I. miesto Zoltán Lovász, II. miesto Michal Krajčovič a III. miesto Ján Stacho.

Víťazi S1 do 1400 ccm: I. miesto Zoltán Lovász, II. miesto Michal Krajčovič a III. miesto Ján Stacho.

S2 do 1600 ccm

Medzi 15 jazdcami sa na tejto trati znova najlepšie darilo Mišovi Novákovi na Citroene Saxo VTS. Že aj on dokáže jazdiť vlastnú ligu potvrdí časový odstup od druhého v poradí vyše 5 s. Na pódium sa zázračne prebojoval relatívny nováčik Rado Paška na Honde Civic Vti. Napriek technickým problémom, pre ktoré nedokončil druhú meranú jazdu sa vďaka skvelému času v prvej jazde vyšvihol na strieborné miesto. Len o 0,5 s horšie skončil na krásnom 3. mieste Tomáš Komár na Honde CRX. Milým prekvapením pretekov bol štvrtý Marian Petrík na VW Lupo GT, ktorý o umiestnenie prišiel len penaltami za zhodený kužeľ... Tak snáď na budúce.

Najlepší jazdci v S2 do 1600 ccm: I. miesto Michal Novák, II. miesto Rado Paška a III. miesto Tomáš Komár.

Najlepší jazdci v S2 do 1600 ccm: I. miesto Michal Novák, II. miesto Rado Paška a III. miesto Tomáš Komár.

S3 do 2000 ccm

Do dvoch litrov nastúpilo do boja až 17 jazdcov. Natíska sa uviesť, že podobne ako v menších triedach S1 a S2 má aj táto svojho šéfa Eda Bednárika. Tento rok prvenstvá doslova žne. Ale, na scéne je nový chalan Ján Poláček na Honde S2000, ktorý zaostal len 0,4 s. Zdá sa, že na budúce to bude bitka medzi predným a zadným pohonom. Hondu sedlá aj tretí v poradí, Martin Baláž, rovnako ako Edo na Civic TypeR. Ten len o vlások pokoril skúseného Vlada Okaliho na Renaulte Clio RS. Vlado bojoval do posledného kola a doslova, v ktorom to trošku prepískol s brzdným bodom a skončil ako jeden z mnohým mimo trate v štrkovej zóne. Každopádne to tu bolo napínavé...

S3 do 2000 ccm kraľovali títo jazdci: I. miesto Edo Bednárik, II. miesto Ján Poláček a III. miesto Martin Baláž.

S3 do 2000 ccm kraľovali títo jazdci: I. miesto Edo Bednárik, II. miesto Ján Poláček a III. miesto Martin Baláž.

S4 nad 2000 ccm

Japonské značky si to rozobrali aj v tejto kategórii. O prvé dve miesta sa bili majitelia Mitsubishi Lancer EVO. Obaja ostrieľaní slalomári pod vzájomným tlakom robili v druhej polovici pretekov chyby. Zo 4 meraných jázd mali v druhej polovici vždy zhodený kužeľ za 2s. Tomášová skvelá jazda v druhom ostrom kole ho postavila na I. miesto a skvelý pilot Mišo Žiak sa musel uspokojiť so striebrom. Rozdiel medzi nimi v súčte časov takmer 3 s bol presvedčivý. Tretie miesto si vyjazdil po celý deň úplne kľudný Braňo Goga na Honda S2000 turbo. Medzi 18 štartujúcimi sa nestratili ani Rado Karkus na Forde Focus ST, Michal Siráň na BMW Z4 a hlavne krásne plynulý jazdec Tibor Gloznek na Seate Ibiza FR TDI na 6. mieste.

Medzi najväčšími a najsilnejším mašinami v S4 nad 2000 ccm boli najrýchlejší: I. miesto Tomáš Polerecký, II. miesto Michal Žiak a III. miesto Braňo Goga.

Medzi najväčšími a najsilnejším mašinami v S4 nad 2000 ccm boli najrýchlejší: I. miesto Tomáš Polerecký, II. miesto Michal Žiak a III. miesto Braňo Goga.


SS2 do 1600 ccm

Menším špeciálom po celý deň diktoval spomínaný rekordér Michal Kašpar na Citroene Saxo VTS. Už v prvej ostrej jazde naznačil, že dnes by sa mohol postarať o nový rekord trate. Sám ešte netušil, že ho následne pokorí v každej jazde. A už vôbec nik by neuveril, že v 3. a 4. ostrej jazde sa mu podarí zajazdiť úplne rovnaký čas na tisícinu sekundy! Logicky, Michalovi patrilo prvé miesto nie len v triede, ale aj v celkovom poradí. No od druhého v poradí Ota Hrobu tiež na Saxo VTS ušiel len o 1,3 s a to pre tech. problémy Hrobovci do štvrtej jazdy nenastúpili. Každopádne, staršiemu Otovi sa tu podarilo výrazne pokoriť aj mladšieho brata Martina, ktorý má doposiaľ v bratských bitkách lepšie skóre. Tretie miesto si vybojoval Matej Demeter. Do pretekov nastúpil na novom náradí, ako dablér na VW Golf GTI I. Od druhého síce na 4 s, no neporovnateľne menej špeciálnej technike. Všetkým divákom i jazdcom po celý deň otváral ústa Milan Kolesár na Daewoo Lanos. Supernízko a supermalé disky so slickmi v čiernej matnej karosérii – to bol len začiatok. Milan ukázal, že s ním v budúcnosti treba rátať.

Menšie špeciály na trati ovládli najlepšie: I. Michal Kašpar, II. miesto Oto Hroba, III. miesto Matej Demeter.

Menšie špeciály na trati ovládli najlepšie: I. Michal Kašpar, II. miesto Oto Hroba, III. miesto Matej Demeter.


SS3 nad 1600 ccm

Veľkým špeciálom vládol s oturbenou superodľahčenou Hodnou Civic Vti Laco Pakši. S výsledným časom o takmer 8 s lepším ako druhý v poradí vlastne po celý deň bojoval len sám so sebou. Druhé miesto si skvelou a jedinou čistou druhou jazdou už okolo obeda pozichroval Stano Krivák na Peugeote 306 Gti. Zozadu na neho po každej jazde tlačil Zdenek Svoboda na VW Golf TDI, no nakoniec to uzavrel so stratou 2,8 s. Celkom slušne sa predviedli aj otec a syn Gábrišovci na Audi S3. Vzali si 4. a 5. miesto.

Veľké slalomárske špeciály v SS3: I. miesto Laco Pakši, II. miesto Stano Krivák, III. miesto Zdenek Svoboda.

Veľké slalomárske špeciály v SS3: I. miesto Laco Pakši, II. miesto Stano Krivák, III. miesto Zdenek Svoboda.

D – dámy

Napriek slušnej celkovej účasti, do týchto pretekov nastúpili celkovo len 4 baby. Najrýchlejšia bola nebojácna Martina Kašparová, ktorá striedala svojho muža – rekordéra. S odstupom 7 s skončila druhá ďalšia Češka Jitka Svobodová (tiež dablérka) na VW Golf TDI. Tretie miesto si vyjazdila Jagiena Pavlíková na Opeli Tigra, ktorá za volantom tiež striedala svojho muža.


J – juniori


Jazdcov do 21 rokov sa tu objavilo len 5. Keďže 4 z nich patrili do kategórie špeciál SS2, základné poradie bolo zrejmé už ráno. Otázne bolo, ako si chalani rozdelia prvé pozície. Naozaj slušne jazdiaci Matej Demeter o 4,5 s pojazdil Martina Hrobu, ktorý spolu s autom akosi nebol celkom vo svojej koži. Tretie miesto si vzal Mário Bobošík na VW Polo 16v so stratou ďalších 5 s.



Ďalšie kolo pretekov AutoSlalom, teraz už aj ako Majstrovstvá SR sa koná 15.09. v Paddocku pod Pezinskou Babou. Dovtedy môžete na www.autoslalom.sk prezrieť kompletnú fotogalériu z pretekov, tabuľky výsledkov jednotlivých pretekov, či profily spomínaných aj ostatných jazdcov.

Dámy: I. miesto Martina Kašparová, II. miesto Jitka Svobodová a III. miesto Jagiena Pavlíková.

Dámy: I. miesto Martina Kašparová, II. miesto Jitka Svobodová a III. miesto Jagiena Pavlíková.

Najlepší juniori: I. Matej Demeter, II. miesto Martin Hroba, III. miesto Mário Bobošík.

Najlepší juniori: I. Matej Demeter, II. miesto Martin Hroba, III. miesto Mário Bobošík.

AutoSlalom SlovakiaRing – DrivingAcademy 29.08.2012





por. št.číslo kategória meno/auto výsledný čas





kategória S1 do 1400 ccm

1 905 S1-1400 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 3:33.275
2 27 S1-1400 Michal KRAJČOVIČ Opel Corsa - Kačička 3:36.931
3 308 S1-1400 Ján STACHO Škoda Rapid 130 3:41.041










kategória S2 do 1600 ccm

1 456 S2-1600 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 3:25.413
2 399 S2-1600 Radoslav PAŠKA Honda Civic 3:30.431
3 311 S2-1600 Tomáš KOMÁR Honda CRX ED9 3:30.989










kategória S3 do 2000 ccm

1 274 S3-2000 Edo BEDNÁRIK Honda Civic TypeR 3:29.730
2 945 S3-2000 Ján POLÁČEK Honda 2000s 3:30.185
3 494 S3-2000 Martin BALÁŽ Honda Civic typeR ep3 3:33.018










kategória S4 nad 2000 ccm

1 98 S4+2000 Tomáš POLERECKÝ Mitsubishi Evo IX 3:18.588
2 267 S4+2000 Michal ŽIAK Mitsubishi Lancer EVO VIII 3:21.380
3 124 S4+2000 Branislav GOGA Honda S2000 3:28.212










kategória SS2 do 1600 ccm

1 337 SS2-1600 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 3:16.114
2 426 SS2-1600 Oto HROBA Citroën Saxo VTS 3:17.447
3 221 SS2-1600 Matej DEMETER Volkswagen Golf GTI 3:31.392










kategória SS3 do 1600 ccm

1 990 SS3+1600 Laci PAKŠI Honda Civic 1.6VTi Turbo 3:18.438
2 306 SS3+1600 Stanislav KRIVÁK Peugeot 306 GTI6 3:26.012
3 99 SS3+1600 Zdenek SVOBODA VW Golf II TDi 3:28.855










kategória D – dámy

1 773 SS2-1600 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 3:37.516
2 207 SS3+1600 Jitka SVOBODOVÁ VW Golf II TDi 3:44.494
3 522 S2-1600 Jagiena PAVLÍKOVÁ Opel Tigra 4:08.285










kategória J – juniori

1 221 SS2-1600 Matej DEMETER Volkswagen Golf GTI 3:31.392
2 425 SS2-1600 Martin HROBA Citroen Saxo VTS 3:35.864
3 942 SS2-1600 Mario BOBOŠÍK VW Polo 1.4 16V 3:40.778