Jonny Milner za volantom svojho špeciálu Toyota Celica
Ak tipujete, že sa jedná o "mierne potunenú" Celicu, ktorá už toho nemá moc spoločného so sériou, tak máte pravdu. Celé auto má na svedomí anglický rally jazdec Jonny Milner, ktorý ho aj pilotoval. Ako základ poslúžila 6. generácia Toyoty Celica ktorá sa s úspechom zúčastnila aj svetového šampionátu rally. Hmotnosť tohto špeciálu však spadla na 1050 kg a napríklad kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti sa pozícia pilota posunula o 30 cm dozadu. To, že aj podvozok je z iného sveta, netreba diskutovať.
To najdôležitejšie je však technika: v tomto prípade sa jedná o transplantáciu z ex-závodnej Toyota Corolla WRC. Motor bol zbavený reštriktora a navyše dostal kompresor Rotrex (čiže je tu súčasne Turbo aj kompresor) a Nitro, čo je hlavný dôvod, prečo tento agregát dosahuje výkon 800k! Tento výkon je samozrejme prenášaný na cestu skrz všetky 4 kolesá.
Neviem ako vám, ale toto auto sa nám celkom pozdáva :) Pozrite si priložené video a uvidíte na vlastné oči prečo...
"800 koňová" Toyota Celica s komplet technikou WRC
Technické parametre:
Motor: Corolla WRC 3S-GTE, 4 valec, 16v
Obsah: 1,998 ccm
Turbo Garrett GT35/42
Kompresor Rotrex poháňaný remeňom
RJ: Motec
Kompresný pomer: 9.7:1
Výkon: 700k pri 5,700 o/min (tlak 2 bary)
Výkon s nitrom: 800 k
Kapacit nádrže: 15 l
Váha: 1,050 kg
Prevodovka: Mactrack, 5st manuál, spojka Fensport
Podvozok: Reiger Corolla WRC
Brzdy: predné 343mm, zadné 295mm pôvodom z Corolla WRC, Alcon brzdiče
Kolesá: 18"
Pozrite si aj Škoda Motorsport pozýva na Goodwood 2011