Štvrtok

V prvom tréningu, žiaľ, došiel o predný spojler pod nárazníkom, keď mu ho obrovský nápor vzduchu pri rýchlosti 246 km/h odtrhol a Maťo musel do boxov. Tím ho okamžite vymenil, no poškodené úchyty znamenali, že sa spojler na trati opäť uvoľnil a Maťo už musel dojazdiť aj prvý, aj druhý tréning bez neho. Druhý voľný tréning bol v znamení úplne iných výsledkov, Peugeoty sa v jeden moment pohybovali aj na prvých priečkach, kedy bol Maťov tímový kolega chvíľu na prvom a Maťo na treťom mieste. V konečnom hodnotení druhého tréningu skončil Maťo na 6. mieste a bol veľmi spokojný. “Je to úžasné, že na trati, ktorú poznám len z hier a simulátora, dokážem bojovať a držať krok s tými najrýchlejšími. Išli sme na mokrej trati, nestihol som si síce poriadne “osahať" suchú stopu, no z výsledku mám veľkú radosť," povedal po vystúpení z auta.

Po pár hodinách si Maťo Homola opäť sadol do auta a vyštartoval na trať do kvalifikácie, v ktorej sa mu podarilo zajazdiť 14. najrýchlejší čas. “Je to parádny výsledok. Vzhľadom na to, že sme strácali na Hungaroringu viac ako 2,5 sekundy na 5 km dlhom kole a tu sme na 25 km len 5,7 sekundy za najrýchlejším, mám ohromnú radosť! Trať je neskutočná. Keď som hovoril, že vždy idem na 100 %, tak tu som šiel na 110 %! Asi sa mi nestalo, že by som z auta vystúpil tak “vyklepaný” ako tu,” uzavrel po kvalifikácii Maťo. Po penalizáciách, ktoré rozdali športoví komisári dvom jazdcom sa Maťo posunul o priečku dopredu a štartoval z 13. miesta. Po kolíziách v 2. zákrute si priečku ešte udržal, no jeho auto, žiaľ, strácalo na rovinkách, a tak sa nakoniec umiestnil na 14. mieste. “Toto umiestnenie možno neznie najlepšie, ale som zaň veľmi šťastný! Auto fungovalo v zákrutách výborne, skutočne som tlačil čo to dalo, no na rovinkách mi dokázali ostatní jazdci ujsť a bezproblémovo ma predbehnúť, hoci som šiel na obmedzovači,” povedal po pretekoch Maťo.

Piatok/Sobota

V piatkovej kvalifikácii získal Maťo Homola “len” 19. miesto, s ktorým skutočne nebol spokojný. “Dal som do toho všetko, mal som niekoľko krízoviek, kedy mi vo vysokorýchlostných zákrutách v rýchlostiach cez 220 km/h utrhlo auto a letel som bokom, aby ma potom na rovinkách ostatní obehli, akoby som parkoval. Neskutočne frustrujúce,” vysvetľuje po náročnej kvalifikácii slovenský pretekár. Posledný deň pretekov na jednom z najťažších okruhov sveta, nemeckom Nurburgringu, nepriniesol žiadne výrazne pozitívne správy. Správanie vozidla sa čiastočne po znížení hmotnosti zlepšilo, no na viacerých rovinkách, kde sa ide plný plyn, má až o 15 - 17 km/h nižšiu maximálnu rýchlosť ako ostatní jazdci. Toto je napríklad dôvod straty až 2 sekúnd v poslednom, najkratšom sektore. Veľmi sme zvedaví na “štandardné okruhy”, ako sa bude Peugeot 308 TCR správať tam. Na Nordschleife, ktorý je veľmi špecifický, sa zmeny jednoducho nemali možnosť prejaviť. Do dnešných prvých pretekov štartoval Maťo Homola z 19. miesta.

Tradičná dráma v 1. a 2. zákrute znamenala premiešanie štartového poľa, Maťo sa dokonca na moment dostal na 14. miesto, no práve pre nízku maximálnu rýchlosť o neho prišiel. Žiadna väčšia dráma sa nekonala a do cieľa prišiel na 15. mieste. Štart do záverečných pretekov na Nurburgringu absolvoval Maťo opäť z 19. miesta, no keďže 2. pretekári nestihli svoje auta opraviť v čase na to vyhradenom, automaticky sa posunul na 17. miesto. Maťo si po štarte tentokrát svoju pozíciu po štarte udržal, hoci ho jeho tímový kolega “naťukol” a Maťo sa takmer pretočil. Tieto preteky boli poznamenané viacerými kolíziami vo vysokých rýchlostiach, kedy favoriti ako Michelisz či Huff preteky nedojazdili. “Dal som do toho všetko, vedel som, že na rovinkách na nich nemám, preto som šiel na mnohých miestach doslova za hranou! Potreboval som za sebou udržať Thompsona, ktorý v technickejších častiach na mňa nemal, tam som vždy získal, no na rovinkách sa nebezpečne priblížil,” povedal po pretekoch Maťo a dodáva: “Videl som, že mám aj na Sheddena, ktorý mal problémy s autom a išiel relatívne bokom, na brzdách strácal, no na rovinách dokázal stále ísť rýchlo."

"Povedal som si, teraz, alebo nikdy a pri výjazde na starú trať som mu to tam poslal a vyšlo to!” Maťo dokázal v rýchlych technickejších častiach nabrať náskok, ktorý Shedden už na rovinkách nedokázal stiahnuť a v cieli sa radoval z 12. miesta! “Máme viacero problémov a neteší ma byť vzadu. Som však vďačný za tento výsledok, ktorý ukazuje, ako veľmi sme bojovali, často za hranicami auta. Verím, že na bežných okruhoch dokážeme byť viac konkurencieschopní,” uzatvára Maťo Homola víkend.

Najbližšie preteky seriálu FIA WTCR sú naplánované už na budúci víkend na holandskom okruhu Zandvoort.